Läcker in vatten skötardörr cheval

RolandL

Trådstartare
Hej,
Vi har en cheval liberte 2002xl som läcker in vatten vid skötardörr och dörr till sadelkammaren. Har tätat med silikon i hörnen i aluminiumkarmen men läcker troligen in lite vid gummilisterna. Gummilisterna är annars fräscha, har även tätat utsidorna mellan tak o vägg mm, med sikaflex, så det inte ska läcka in på andra ställen. Har någon haft liknande och kanske har bra tips på lösning, var det kan läcka in, bra tätlist? Vill gärna täta där vattnet kommer in så jag inte får vatten stående inne i någon del och som kan skapa nya problem.

Tack på förhand 😊
Mvh Roland
 
Hej,
Vi har en cheval liberte 2002xl som läcker in vatten vid skötardörr och dörr till sadelkammaren. Har tätat med silikon i hörnen i aluminiumkarmen men läcker troligen in lite vid gummilisterna. Gummilisterna är annars fräscha, har även tätat utsidorna mellan tak o vägg mm, med sikaflex, så det inte ska läcka in på andra ställen. Har någon haft liknande och kanske har bra tips på lösning, var det kan läcka in, bra tätlist? Vill gärna täta där vattnet kommer in så jag inte får vatten stående inne i någon del och som kan skapa nya problem.

Tack på förhand 😊
Mvh Roland
Jag tror jag hittat var det läcker, via de nedre gångjärnen samt ett läckage via nit som håller fast gallret för fönstret på ena sidan. Tätat alla gångjärn och skarv mellan aluminiumlisterna och dörrar . Får vi se om jag fått det tätt.
 

Liknande trådar

Utrustning Trodde det först berodde på dörrlisten,bytte ut allt och det vart mycket bättre,men inte helt bra. Har lagt silicon nere på utsidan...
Svar
12
· Visningar
5 977
Senast: BarbroJos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp