Bukefalos 25 år!

Läckösläpet

S

seifur1

Vad har ni för erfarenheter av detta släp? Priserna verkar bra i alla fall och vikterna. Det är ju så mycket mer än priset som spelar roll ;) ;)
Anki

R

Ryttarsmurfen

Jag "älskar" det släpet.
Lite svårt bara att få tag på ett begagnat. (vill köpa ett) Det finns inte så många av dom.
Brukar låna ett i stallet o pållen stortrivs i det.

Jag hade nästan bestämt mig för ett läckösläp, jag ville ha en boggi som inte är allt för dyr eftersom jag inte kör jättemycket och inte har obegränsat med pengar. Det är ganska svårt att hitta begagnade boggivagnar till vettigt pris så jag tyckte Läckö var ett bra alternativ. En kompis hade dessutom nyligen köpt en och var nöjd så långt.

Jag ringde i alla fall till en som tar in tyska vagnar innan jag bestämt mig och det slutade med att jag valde en sådan vagn. Hade turen att få en inbytesvagn som bara var ett par år gammal till ett bra pris.

Jämfört med Läckösläpet är denna vagn större, känns stabilare, det är två öppningsbara fönster i taket och säkerhetsbommar fram.

Vad ska du ha släpet till? Kör du en halvmil till ridhus varje vecka eller kör du långa sträckor till tävlingar varje helg?

Jag funderade länge innan jag köpte mitt, ring runt till många olika försäljare. Åk ut och kolla och jämför.

Inte för att du blev klokare, men...
Lycka till!
Piggy

OBS! Denna tråd fick sitt senaste inlägg för 19 år sedan.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en häst på strax över 160 i mkh av kraftig modell som väger knappt 600 kg. när han är som tjockast efter sommarbete. Nu håller...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
2 640
Utrustning Vilka ridbyxor har ni, och varför gillar ni dem? Är det några ni absolut vill avråda från? Jag har haft samma par i väldigt många år...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
8 186
Ekonomi&Juridik Kikar lite efter ny häst, men blir så uppless på att så många skriver "Kontakta för pris". Varför i hela världen skriver man inte ut det...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 750
Utrustning Mina ridskor (Ariat) har börjat göra sitt. Köpte dem för fyra år sedan och har egentligen aldrig varit riktigt nöjd med dem. Jag söker...
Svar
0
· Visningar
164

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Squid game
  • Bihåleinflammation
  • Fosterrörelser och oro

Hund, Katt, Andra Djur

• Gammal katt som kissar rött
  • Allmänna fodertråden