Läckösläpet

S

seifur1

Vad har ni för erfarenheter av detta släp? Priserna verkar bra i alla fall och vikterna. Det är ju så mycket mer än priset som spelar roll ;) ;)
Anki
 
Jag "älskar" det släpet.
Lite svårt bara att få tag på ett begagnat. (vill köpa ett) Det finns inte så många av dom.
Brukar låna ett i stallet o pållen stortrivs i det.
 
Jag hade nästan bestämt mig för ett läckösläp, jag ville ha en boggi som inte är allt för dyr eftersom jag inte kör jättemycket och inte har obegränsat med pengar. Det är ganska svårt att hitta begagnade boggivagnar till vettigt pris så jag tyckte Läckö var ett bra alternativ. En kompis hade dessutom nyligen köpt en och var nöjd så långt.

Jag ringde i alla fall till en som tar in tyska vagnar innan jag bestämt mig och det slutade med att jag valde en sådan vagn. Hade turen att få en inbytesvagn som bara var ett par år gammal till ett bra pris.

Jämfört med Läckösläpet är denna vagn större, känns stabilare, det är två öppningsbara fönster i taket och säkerhetsbommar fram.

Vad ska du ha släpet till? Kör du en halvmil till ridhus varje vecka eller kör du långa sträckor till tävlingar varje helg?

Jag funderade länge innan jag köpte mitt, ring runt till många olika försäljare. Åk ut och kolla och jämför.

Inte för att du blev klokare, men...
Lycka till!
Piggy
 

Liknande trådar

Hemmet Mitt täcke börjar tyvärr sjunga på sista versen och jag funderar på att investera i ett nytt. Efter lite googlande inser jag att...
Svar
17
· Visningar
499
Senast: Trott
·
Tjatter Jag kommer ibland på mig själv med att tänka "äsch, orka" eller "vad spelar det för roll" kring saker som jag innan har lagt stor vikt...
2
Svar
27
· Visningar
1 663
Senast: lingonben
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av denna sadel? Ev behöver vi framöver en ny dressyrsadel till vår ponny, swb/ welsh med platt rygg och inte så...
Svar
3
· Visningar
897
Senast: Amanda_F
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 373

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp