Lägga till mottagning 1177

BernT

Trådstartare
Får det inte att fungera på 1177, går in på mina sidor, väljer ”hitta och lägg till” under mottagningar. Sen söker jag fram vårdcentralen där jag är listad. Klickar på den, men ingenstans står det lägg till! Har försökt lägga till den en bra stund nu och blir bara mer och mer irriterad. Har testat både från mobilen och datorn men det går inte. Vad är det jag missar?

När jag går in på mitt vårdval så står det ”ändra vårdval” bara. Går jag in på något helt random som inte är mitt vårdval står det ”lägg till mottagning”. Fattar inte vad felet är?
 
Senast ändrad:
Den vc du är listad hos kommer inte att ligga under mottagningar, utan under Vårdcentral.

Övriga mottagningar du vill ha snabbåtkomst till administrerar du under hitta och lägg till. När du sökt och har klickat på den mottagning du vill lägga till, scrollar du sen ner på sidan du kommer till så ska det finnas en stor blå knapp med ”Lägg till mottagning”.

Men som sagt, där du redan är listad visas under vc istället.
 
Den vc du är listad hos kommer inte att ligga under mottagningar, utan under Vårdcentral.

Övriga mottagningar du vill ha snabbåtkomst till administrerar du under hitta och lägg till. När du sökt och har klickat på den mottagning du vill lägga till, scrollar du sen ner på sidan du kommer till så ska det finnas en stor blå knapp med ”Lägg till mottagning”.

Men som sagt, där du redan är listad visas under vc istället.
Men varför kan jag inte se bokade tider på min vårdcentral då? Har en tid nästa vecka som borde komma upp men det är tomt.
 
Men varför kan jag inte se bokade tider på min vårdcentral då? Har en tid nästa vecka som borde komma upp men det är tomt.
Det är en jättebra fråga, jag har aldrig sett mina bokade tider hos någon mottagning trots att jag haft en bokning 🤷🏼‍♀️

Kanske man bara ser bokningar man gjort via e-tjänsten och inte om man är inbokad på annat vis?
 
Kanske man bara ser bokningar man gjort via e-tjänsten och inte om man är inbokad på annat vis?

Jag ser alla mina bokningar oavsett hur jag så att säga fått dem (brukar inte boka via E-tjänster, så vanligtvis via samtal eller hemskickad/mailad kallelse). Ibland har jag behövt lägga till mottagningen för att se bokningar på 1177. Min vanliga VC där jag är listad ligger under ”Vårdval” och kan ändras genom att ändra vårdval. Andra ligger under ”Mottagningar” och där verkar det gå att lägga till hur många som helst.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20210817-223445_Chrome.jpg
    Screenshot_20210817-223445_Chrome.jpg
    80,3 KB · Visningar: 21
Nej den finns inte där för mig. Har en bokad tid nästa vecka men den finns inte nånstans.
De kanske inte har bokat dig än?
Jag kan ibland vara lite sen med att göra mina bokningar, jag har koll på dem i min papperskalender men ibland segar jag med att få in bokningen i systemet..
 
Är det en privat vc är det möjligt att journalsystemet inte kan”prata” tillräckligt bra med 1177 för att det ska synas. Det finns vissa minimikrav på vad som behöver funka och gå att göra via 1177, men att bokningar automatiskt syns är inte ett av dem i VGR.
Jag hade skrivit ett meddelande och frågat om jag var osäker, så får du oxå en skriftlig bekräftelse som syns i 1177.
 
Det står (för mig åtminstone) också om jag klickar in på Mina bokningar på förstasidan, en flik med vilka mottagningar jag har och som bokade tider visas för. Är din VC med där, @BernT ?
 
De kanske inte har bokat dig än?
Jag kan ibland vara lite sen med att göra mina bokningar, jag har koll på dem i min papperskalender men ibland segar jag med att få in bokningen i systemet..
Jo jag har fått bokningen hem på papper. Men minns varken dag eller tid så tänkte det skulle va smidigt att kolla på mina sidor när det var. Vet bara att det är nästa vecka. Men får skicka ett meddelande till dom.
 
Det är synd att det fortfarande är så olika upplägg och kvalitet på tjämsten beroende på vilken region man tillhör.

Är det en privat vc är det möjligt att journalsystemet inte kan”prata” tillräckligt bra med 1177 för att det ska synas. Det finns vissa minimikrav på vad som behöver funka och gå att göra via 1177, men att bokningar automatiskt syns är inte ett av dem i VGR.
Jag hade skrivit ett meddelande och frågat om jag var osäker, så får du oxå en skriftlig bekräftelse som syns i 1177.
 
Det är synd att det fortfarande är så olika upplägg och kvalitet på tjämsten beroende på vilken region man tillhör.
Jag håller med. Problemet i vgr är att vi väntar på ett nytt tvingande journalsystem som ständigt blir förskjutet, därför sitter många privata enheter och har inte riktigt råd att byta ut sina oftast uråldriga system eftersom man ändå måste byta inom 2-5 år.. sjukvårdspolitik i ett nötskal
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 118
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 616
Senast: Hedinn
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 858
IT & mobiler Har Facebook, en privat sida och en "företagssida" kopplad till min privata. Nu har jag skaffat en ny mobil, och nu började trasslet...
Svar
0
· Visningar
440
Senast: Ofeigan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp