Lägga ut filmer på nätet...

loveponies

Trådstartare
Vart kan man göra det?
Jag försökte lägga den på min egen hemsida, men kunde inte få det att fungera. Jag misstänker att den kanske var för stor...
Finns det något sätt att komprimera filmfiler, ungefär som man gör med bilder?

Annars tar jag gärna emot tips på sidor där man kan ladda upp filmer.
 
för o komprimera en film kan du göra om den till divx,. men för att göra detta måste du först leta upp en divx encoder,. jag förmodar att det e filmer som du själv spelat in som du ska lägga upp,. för annars e filmfiler oftast redan komprimerade,.
 
Ja, precis, filmade med digitalkamera. Vart kan man hitta en divx encoder då? Finns det olika sådana, eller?
 
vart har du din hemsida? det är möjligt att de som äger servern har stoppat att filmklipp av visa format läggs ut på hemsidor (i ett tandlöst försök att stoppa pirater). vad är filmen i för format just nu? .mpg? .mov? .avi? och hur stor är den?
 
Jag har min på telia, alltså det gratis hemsideutrymme man får när man har telia adsl.
Filmen är i .avi format och är 18,5 mb stor... Jag tror den blev så stor för jag valde att filma med den högre uppösningen, men annars blir det ju så dåligt!

Men om jag ska lägga upp den på min hemsida, länka jag helt enkelt till filmfilen, eller vad?
 
jap, det borde fungera. hur stort utrymme har du på telia då? kanske har du bara 10-15MB så att du inte kan ladda upp den helt? efter som den är i .avi-format så är den med största sannolikhet redan komprimerad till en viss grad. visserligen går det säkert komprimera hårdare, men då kommer det se sunkigare ut också. vad använder du för program för att redigera filmer?
 
Jo, det stämmer at tjag bara har 10 Mb i utrymme, så den är ju helt klart för stor (tänkte inte på att kolla det förut... :o)

Vilka redigeringsprogram program finns det? Vi har precis skaffat kameran, så jag har inget nu. Ha dock hört att man kan redigera i alla fall ljudfiler i dreamweaver, funkar det med filmer också?
 
ingen aaaning... :) har inte pysslat med varken eller. Adobe har ett filmredigeringsprogram som heter "Premiere", men det är nog riktigt overkill.. har du xp? för jag tror att det finns ett inbyggt filmredigeringsprogram i xp...
 
Nej, jag har 2000...
Men är det ingen som vet någon annan sida där man kan laddu upp filme då? Jag menar, vart har alla andra sina filmer?
 

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
370
Senast: tott
·
Fritid Jag stickade lite som barn och har stickat en och annan halsduk med bara räta maskor och det är ju inte så avancerat (vad jag minns)...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 475
Senast: vilde
·
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 903
Senast: Snubbelfot
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 517
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp