Läggdags?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Luff

Trådstartare
När ska era barn vara i säng/sova om det är skoldag dagen efter?

Min 7 1/2 åring är rent bedrövlig att få upp kl 07.00 om han inte somnar före 21.00.
Lillebror 5 1/2 är inte alls likadan - somnar oftast 21-21.30 men vaknar glad o pigg när vi försöker få liv i storebror.

Kan det bero på att skolan är mer tröttande än dagmamma - hur var era barn i den här åldern?
 
Sv: Läggdags?

Thomas bör ligga i sin säng 20:30 när det är skola
dagen efter, annars blir han så rackarns grinig.
 
Sv: Läggdags?

Nu är ju mina barn lite större än dina, men Casper som går i sjuan får vara uppe till 22.00.
Robin som går i femman får vara uppe till 21.30, utom på onsdagarna då han vill se Lost som slutar 22.00. Men oftast går han och lägger sig mycket tidigare än 21.30 övriga dagar.
Petronella har vi som målsättning att få isäng runt 20.00. Hon går i tvåan. Men oftast blir det runt 20.30 eftersom vi är ute i stallet om kvällarna.
 
Sv: Läggdags?

Min treåring lägger sig mellan 18:00-18:30 sover till ca 6 på morgonen, sover även mellan 1-1½ timme efter maten. Annars blir hon en liten djävul under eftermiddagen.
7½ åringen lägger sig antingen och kolla på bompa på sitt rum och släcker vanlitvis mellan 19:30-20:00, med läsning inräknad. Sen om hon somnar är en annan historia. Vaknar hon inte på morgen själv så väcker jag henne vid 6:45.
Den minsta som är 1 är försöker vi lägga mellan 19:00-19:30 med varierad framgång. Ibland somnar han och vaknar efter en timme och är pigg. Det går inte att hålla honom vaken längre, han bara gnäller och är jätte trött.
 
Sv: Läggdags?

Mina barn är lite yngre iofs men ändå. De är snart 4, 3½ och snart 2 år.

Alla vaknar mellan 06.15 och 06.45 alla dagar. Sedan går de och lägger sig vid 18.30. De små somnar sedan vid 19.00-19.30 medans den stora brukar vara vaken till 19.30-20.00.

Minstingen sover ibland och då sover han max 15 minuter annars får vi inte i säng honom.
 
Sv: Läggdags?

Tror att det är extremt olika mellan barn faktiskt!
Som min son (som sagt, yngre än dina) snart fyra, vardagar går han och lägger sig 19 och går upp runt 6 dagisdagarna (annars sover han till 7-8) och han är helt slut "dagisdagarna" (han går inte alla dagar under veckan) och slocknar snabbt vid 19.
Meddans hans kusiner (1½ & 3 ½) vaknar vid 5-6 och somnar inte före 20, pigga som mörtar, meddans min son alltid är lite småtrött när vi väcker honom inför dagis...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 981
Gravid - 1år Okej, dom som vet vem jag är får hålla detta för sig själva. Tack på förhand. Jag har, sedan sonen kom för snart 2 år sedan, gått på...
Svar
7
· Visningar
3 288
Småbarn Vår lilla 7 månaders tjej är en otroligt nyfiken, pigg och aktiv tjej. I konstant rörelse oavsett om hon äter, leker, ammar etc. Sedan...
2 3
Svar
53
· Visningar
11 537
Senast: Martenix
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 893
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp