Läkarna hittar inget, vad är det för fel?

Har samma men behöver inte spy.
Det spelar lixom ingen roll vad jag äter utan det blir alltid en slämpropp i halsen när jag ätit.

Har faktiskt aldrig orkat kollat upp det:o.
 
Nu vet jag inte hur relevant det kan vara, men när jag höll på mycket med bodymods och piercade kinderna så var det väldigt viktigt att undvika några körtlar som satt på något ställe i kinden, då det kunde bli överproduktion av saliv. Kan det vara så att dessa kanske är känsliga/skadade på något vis hos dig?

Har fö känt till en person som haft ditt problem, dock var det mängder med slem som hostades och spyddes upp efter/under måltid. Men ingen verkade veta varför. :(

Ja nyss kräktes jag slem men lyckades hejda maten.
 
Röker du?

Jag skyller min överproduktion av slem på rökningen (och bannar mej själv samtidigt för att jag är så dum i huvudet att jag inte slutar, men det är en annan diskussion).
Jag har problem främst på morgonen och kväljs vid tandborstning (enbart på morgonen) och måste spotta slem. Men även vid ansträngning, då kommer det fram också.

Upplever du att det kommer nerifrån luftvägarna eller uppifrån bihålorna?
Mitt kommer mest uppifrån tycker jag..
 
Det tog ett halvår att upptäcka astma på mig från att jag blev märkbart sämre och sökte vård. Lungorna låter bra när jag är på vårdcentralen och jag blåser nästan jämt i närheten av riktvärdet för min ålder.

Men med medicin orkar jag lika mycket som hjärnan vill och jag blåser betydligt bättre värden. Just att det är slemmigt och kliar låter som att det kan vara allergi. Mitt halskli försvann nästan helt när läkaren provade att skriva ut allergimedicin. Ganska billigt och nyare medel har inte lika mkt biverkningar som de äldre varianterna. Tror tom att man kan köpa nån receptfri variant själv och se om man får symptomlindrng? Hör med apotekspersonalen kanske?
 
Det tog ett halvår att upptäcka astma på mig från att jag blev märkbart sämre och sökte vård. Lungorna låter bra när jag är på vårdcentralen och jag blåser nästan jämt i närheten av riktvärdet för min ålder.

Men med medicin orkar jag lika mycket som hjärnan vill och jag blåser betydligt bättre värden. Just att det är slemmigt och kliar låter som att det kan vara allergi. Mitt halskli försvann nästan helt när läkaren provade att skriva ut allergimedicin. Ganska billigt och nyare medel har inte lika mkt biverkningar som de äldre varianterna. Tror tom att man kan köpa nån receptfri variant själv och se om man får symptomlindrng? Hör med apotekspersonalen kanske?

Tack jag ska åka till apoteket och fråga imogron :)
 
Röker du?

Jag skyller min överproduktion av slem på rökningen (och bannar mej själv samtidigt för att jag är så dum i huvudet att jag inte slutar, men det är en annan diskussion).
Jag har problem främst på morgonen och kväljs vid tandborstning (enbart på morgonen) och måste spotta slem. Men även vid ansträngning, då kommer det fram också.

Upplever du att det kommer nerifrån luftvägarna eller uppifrån bihålorna?
Mitt kommer mest uppifrån tycker jag..

Jag varken röker, snusar eller dricker och har aldrig heller provat, så inget sådant. Jag tycker det kommer nerifrån men när jag kräks rinner det slem genom näsan med :/ Eller snor - vad det nu är där. Jag får ju alltid bihålsinflammation när jag är förkyld, så har känsliga bihålor med.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp