Läkartid och jobb

Det är samma här för mig. Här var det dock en remiss så den ligger lite högre i prioriteten men likväl är det bara återbudstider som gäller. Fanns inga tider alls. Inte lätt för någon.

Nej, just nu är det ju som det är. Tyvärr blev det sämre när detta företag tog över, de hade nästan inga fasta läkare utan hyrde in nästan alla. Dock med tanken att anställa, vad jag förstod. Men oavsett så blev det väldigt rörigt för oss patienter. Några av oss följde inte ens med över och fick därmed ingen info om ny aktör och inte heller nån läkare. Så det var först när man själv ringde och ville ha tid, som man märkte att det inte var samma namn som svarade.

Njä, upphandlingar är inte nått jag stödjer. Även om jag haft väldigt konstiga läkare hos landstingsdriven vård också. Min första läkare i slutet på 90-talet skrev ut starka mediciner och ordinerade mer sex, det skulle få mig att må bättre.
 
Nej, just nu är det ju som det är. Tyvärr blev det sämre när detta företag tog över, de hade nästan inga fasta läkare utan hyrde in nästan alla. Dock med tanken att anställa, vad jag förstod. Men oavsett så blev det väldigt rörigt för oss patienter. Några av oss följde inte ens med över och fick därmed ingen info om ny aktör och inte heller nån läkare. Så det var först när man själv ringde och ville ha tid, som man märkte att det inte var samma namn som svarade.

Njä, upphandlingar är inte nått jag stödjer. Även om jag haft väldigt konstiga läkare hos landstingsdriven vård också. Min första läkare i slutet på 90-talet skrev ut starka mediciner och ordinerade mer sex, det skulle få mig att må bättre.
Förlåt men mera sex.... O_oO_o:D

Ingen lätt situation. Hopplöst när det blir så.
 
Vi vet väl inte varför ta har fått de tider hon har fått?
Två stora organisationer och ingen är flexibel eller vill göra det där lilla extra. Båda gör precis bara det de måste göra.
Exakt, och jag önskar att de flesta kunde försöka göra det där lilla extra.

Det finns ju en möjlighet att hon kan tänka sig göra det om hon får reda på att man inte har laglig rätt till icke akuta läkarbesök, det finns ju en liten liten möjlighet.

Nåja arbetsgivaren får säkert snart fler anställda och då löser det sig genom hans flexibilitet.
 
I början av december fick jag en kallelse efter en tids tystnad. Jag hade ju sagt att 15.30-16 är den enda relativt säkra tiden jag kan och jag blev kallad just 15.30 nu i början av januari. På min lediga dag. Bra på så vis att vi återigen har svårt att få ledigt, typiskt att det blev så sent på just en ledig dag.

Men äntligen funkade tiderna! Nu får varken jag eller läkaren bli sjuka, för då är det väl 6 månader till att vänta 🙄

Håller tummarna!
 

Liknande trådar

Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 381
Kropp & Själ Hur gör man? Ja, det kan låta konstigt men jag förstår inte hur man liksom kommer in i snurren. Jag är på ett sätt lyckligt ovetandes då...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 405
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 883
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag föll i hagen igår kväll och skadade knät allvarligt. Jag halkade ner för en bergshäll och la all vikt på knät. Vrålade rakt ut...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 521
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp