Lämna 6-åring ensam hemma sovandes

nyttnick

Trådstartare
Jag är så arg så jag håller på att koka över. Mitt ex lämnade vår 6-åring hemma i över 2 timmar på kvällen, sovandes. Helt ensam.

Är jag ute och cyklar när jag tycker att det är ett jävligt stort problem?

Jag vet inte varför jag behöver ställa frågan, men jag vet att vad jag än säger eller gör så kommer jag få så mycket skit tillbaka och jag kommer att få veta hur överkänslig och överbeskyddande jag är och att jag överreagerar. Så jag kanske bara behöver få veta innan att det ligger något i det. Eller att det faktiskt INTE gör det.

Jag vet också att jag borde vräkt exet från det hyresfria boendet i min hjärna för länge sedan och för det mesta är han utlåst, men ibland verkar han ha extranycklar som används vid behov.
 
Jag är så arg så jag håller på att koka över. Mitt ex lämnade vår 6-åring hemma i över 2 timmar på kvällen, sovandes. Helt ensam.

Är jag ute och cyklar när jag tycker att det är ett jävligt stort problem?

Jag vet inte varför jag behöver ställa frågan, men jag vet att vad jag än säger eller gör så kommer jag få så mycket skit tillbaka och jag kommer att få veta hur överkänslig och överbeskyddande jag är och att jag överreagerar. Så jag kanske bara behöver få veta innan att det ligger något i det. Eller att det faktiskt INTE gör det.

Jag vet också att jag borde vräkt exet från det hyresfria boendet i min hjärna för länge sedan och för det mesta är han utlåst, men ibland verkar han ha extranycklar som används vid behov.
Verkligen inte okej, förstår din upprördhet till fullo!

Vaknade barnet eller vet du om det på något annat sätt?
 
Verkligen inte okej, förstår din upprördhet till fullo!

Vaknade barnet eller vet du om det på något annat sätt?

Nej, barnet sov genom det hela, men visste om att det skulle komma att lämnas själv. Dock förstod hen antagligen inte vad som skulle hänt om hen vaknade och var ensam. Barnet berättade dock att det skulle vara läskigt om ingen var hemma vid ett eventuellt uppvak.

Barnets äldre syskon var den som berättade först.

Så allt gick bra den här gången, men det betyder inte att det är rätt.
 
Nej, barnet sov genom det hela, men visste om att det skulle komma att lämnas själv. Dock förstod hen antagligen inte vad som skulle hänt om hen vaknade och var ensam. Barnet berättade dock att det skulle vara läskigt om ingen var hemma vid ett eventuellt uppvak.

Barnets äldre syskon var den som berättade först.

Så allt gick bra den här gången, men det betyder inte att det är rätt.
Nej. De hade bara tur.
 
Alltså bara sexåringen? Inget äldre syskon eller så?

Absolut inte okej. Så små är ju ofta lite desorienterade när/om de vaknar till.

Nej. Inget äldre syskon. Ingen vuxen. Bara barnet. Enligt båda mina barn.

Hen är definitivt skitsnurrig vid uppvak kvälls- och nattetid. Och alltid ledsen, även om jag hinner in på 30 sekunder.
 
Nej. Inget äldre syskon. Ingen vuxen. Bara barnet. Enligt båda mina barn.

Hen är definitivt skitsnurrig vid uppvak kvälls- och nattetid. Och alltid ledsen, även om jag hinner in på 30 sekunder.
Det låter totalt ansvarslöst, kommer det hända igen tror du?
 
Det låter totalt ansvarslöst, kommer det hända igen tror du?

Jag har ingen aning faktiskt. Det har hänt många konstiga grejer, men det är sällan som samma knäppa grej uppstår fler gånger. Sen tror jag inte att jag får veta allt heller. Barnen är vana vid att det inte är samma hos pappan som hos mig och ser nog inte alltid att det är galet. De reflekterar mer och mer, men det är ju inte deras ansvar att "skvallra", utan jag bemöter det som de själva tar upp.

Vad jag än gör i det här läget så kommer det inte gå fram. Inget kommer att ändras och ser man det så, så kan det mycket väl hända igen. Jag vet att jag måste ta upp det här, men jag vet faktiskt inte hur.
 
Jag är så arg så jag håller på att koka över. Mitt ex lämnade vår 6-åring hemma i över 2 timmar på kvällen, sovandes. Helt ensam.

Är jag ute och cyklar när jag tycker att det är ett jävligt stort problem?

Jag vet inte varför jag behöver ställa frågan, men jag vet att vad jag än säger eller gör så kommer jag få så mycket skit tillbaka och jag kommer att få veta hur överkänslig och överbeskyddande jag är och att jag överreagerar. Så jag kanske bara behöver få veta innan att det ligger något i det. Eller att det faktiskt INTE gör det.

Jag vet också att jag borde vräkt exet från det hyresfria boendet i min hjärna för länge sedan och för det mesta är han utlåst, men ibland verkar han ha extranycklar som används vid behov.

Du överreagerar inte. Man lämnar inte en sexåring ensam så länge.
 
Tack för era svar och det känns bra att jag faktiskt kan lita på mitt eget omdöme i frågan. Att det är helt fel.

Jag tänker inte lämna ut exakta detaljer här, men omständigheterna var inte sådana att det på något sätt var tvunget att ske. Ingen kris, inget akut, utan bara ett barn som inte orkade följa med på en inplanerad kvällsaktivitet (rent nöje) och en vuxen som inte ville ändra planerna för kvällen.

Sen har jag inte korsförhört barnen av självklara anledningar. Vi har pratat om det utifrån deras förmåga. Jag behöver även prata med barnets förälder för att se vad reaktionen och svaret blir. Det finns ju alltid en liten chans att barnen missuppfattat situationen, men hittills har de alltid varit skarpare och ärligare än exet.
 
Barnens far bekräftade att hen var lämnad ensam i ett par timmar med mobilen i rummet om något skulle hända. ”Vilket det inte gjorde”. Helt nöjd med sitt beslut.

Mitt hjärta går sönder.
 
Han lägger alltså på ett litet barn att bedöma när det är i behov av hjälp eller skydd, helt vansinnigt!

Ja. Du uttrycker det mycket mildare än vad jag tänker. Jag tror inte det finns tillräckligt med fula ord och förstärkningar för att uttrycka vad jag känner inför den sorgliga ursäkten till vårdnadshavare
 
Jag förstår dig. Det finns ju verkligen anledning till att undra om han är idiot på riktigt.

Att han är en idiot kan jag intyga.

”Vi testade en första ensamstund”

Som om det skulle vara normalt. Drygt 2 timmar! Sovandes! Det hade inte ens varit ok på dagtid.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 587
Senast: YlvaG
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 522
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 709
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Hej, Vi har en tre årig pudel som är ensam tränad men som sällan behöver vara det, vi har även två extremt sociala Devon rex. Jag ska...
Svar
3
· Visningar
649
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp