Lämna 6-åring ensam hemma sovandes

Han har fått min sakliga (inte känslomässiga) åsikt. I skrift.

Nu åker vi bort och resten får jag ta tag i när jag kommer tillbaka i vardagen igen. Ett rådfrågande samtal till soc gissar jag är en bra start.

Jag har alltid varit lätt obekväm med att lämna barnen hos honom, men efter detta vet jag inte vad jag kommer att känna.
 
Jisses nej, verkligen inte ok. :eek:

Nu ska man väl inte jämföra för mycket men min sexåring är på nivån att jag kan lämna honom hemma medan jag går och möter brorsan vid skolbussen 150 meter hemifrån om han är sysselsatt med typ spel. Då vet han var jag är och har telefon tillgänglig och det handlar om 10-15 min max. Det tycker jag känns lagom utifrån mognadsnivå, de är inte så stora om något händer eller om de blir ängsliga. Åka hemifrån medan ett barn i den åldern ligger och sover skulle jag aldrig göra.
 
Jag är så arg så jag håller på att koka över. Mitt ex lämnade vår 6-åring hemma i över 2 timmar på kvällen, sovandes. Helt ensam.

Är jag ute och cyklar när jag tycker att det är ett jävligt stort problem?

Jag vet inte varför jag behöver ställa frågan, men jag vet att vad jag än säger eller gör så kommer jag få så mycket skit tillbaka och jag kommer att få veta hur överkänslig och överbeskyddande jag är och att jag överreagerar. Så jag kanske bara behöver få veta innan att det ligger något i det. Eller att det faktiskt INTE gör det.

Jag vet också att jag borde vräkt exet från det hyresfria boendet i min hjärna för länge sedan och för det mesta är han utlåst, men ibland verkar han ha extranycklar som används vid behov.
Helt vansinnigt. Jag minns det som om det vore igår många av de gångerna jag blev lämnad sovandes och ofta vaknade när de åkte iväg. Sådant lämnar spår. Att inte veta om föräldern finns kvar när man vaknar, att inte veta om man ska förväntas kunna ringa i ett sådant tillstånd man är då, nej fy :( Jag känner verkligen med ditt barn. Lämnar man i två timmar och anser att det gick bra blir det gärna att gränserna flyttas.

Det är inte han som bor hyresfritt i ditt huvud. Det är dina barn du försöker skydda från någon du vet inte alltid behandlar dem väl. Ett samtal till socialen tycker jag verkligen är på sin plats för det här måste få ett slut. Man lämnar inte ett så litet barn ensam när hen sover och bara mycket korta stunder när hen är vaken.
 
Jisses nej, verkligen inte ok. :eek:

Nu ska man väl inte jämföra för mycket men min sexåring är på nivån att jag kan lämna honom hemma medan jag går och möter brorsan vid skolbussen 150 meter hemifrån om han är sysselsatt med typ spel. Då vet han var jag är och har telefon tillgänglig och det handlar om 10-15 min max. Det tycker jag känns lagom utifrån mognadsnivå, de är inte så stora om något händer eller om de blir ängsliga. Åka hemifrån medan ett barn i den åldern ligger och sover skulle jag aldrig göra.
Den nivån är vi också på (7-åring).
 
Jag lämnar inte min sexåring själv alls. Han skulle inte klara det, ens för tre minuter till grannen. Den äldre sonen däremot kunde vi lämna som sexåring när vi lämnade/hämtade lillebrorsan på förskolan de gånger han gick när storebror var sjuk. Det handlade om 15 minuter och han hade telefon med snabbuppringning bredvid sig. Mest troligt märkte han inte ens att han varit själv (men han var väl medveten om det och ville gärna vara det). :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 584
Senast: YlvaG
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 507
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 700
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Hej, Vi har en tre årig pudel som är ensam tränad men som sällan behöver vara det, vi har även två extremt sociala Devon rex. Jag ska...
Svar
3
· Visningar
649
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp