lämna till proffs för premie?

Sv: lämna till proffs för premie?

Inget aprilskämt, men på fredag ska Plåt-Svens tvååring kvala på Örebro.
 
Sv: lämna till proffs för premie?

Av ren nyfikenhet så vad heter den? Så man kan hålla lite koll på den i framtiden och se om det blir flipp eller flopp... ;)
 
Sv: lämna till proffs för premie?

Gale Capar var namnet att hålla i minnet. :)
Det är en rejäl häst i alla fall.

Fast jag fattar inte riktigt vitsen med att kvala redan nu. Det finns ju inga lopp i Sverige förrän till sommaren. Men han kanske siktar på Italienstart? Den är ju född där.
 
Senast ändrad:
Sv: lämna till proffs för premie?

Det är väl premie ???? inte kval :eek:
(k betyder väl i det här fallet p)
 
Sv: lämna till proffs för premie?

Nej, det är kval, inte premie. Den är italienfödd och får inte gå premie i Sverige. Men som sagt.. den har gått under 1.25 i provlopp, så den borde klara kvalgränsen redan nu.
 
Sv: lämna till proffs för premie?

Tackar! Nu ska det sparas ner i hjärnbanken... ;) Så han fick inte döpa om den ialla fall... Annars brukar han väl döpa om alla sina hästar nästan...
 
Sv: lämna till proffs för premie?

indyhope skrev:
Nej, det är kval, inte premie. Den är italienfödd och får inte gå premie i Sverige. Men som sagt.. den har gått under 1.25 i provlopp, så den borde klara kvalgränsen redan nu.

Ja, men man undrar ju som sagt varför han kvalar nu.......trodde nog att du skämtade ett "aprillo" i alla fall :cool:
 
Sv: lämna till proffs för premie?

Det gjorde han väl inte med den förra Capar hästen han hade heller, man kanske inte får det med de importerade? Nåja, får väl se om den här kusen går längre än de andra unghästarna han haft nu då......
 
Sv: lämna till proffs för premie?

Ja, vi får se om det är ett aprilskämt eller inte. Hästen är anmäld, men vi får se om den kommer till start eller inte. Mats Karlsson ska köra i alla fall. Ska bli intressant att se den hur som helst.

Men som sagt, jag fattar inte vitsen med att kvala nu. Han måste sikta på Peter Haughton eller något. ;)

Salandge: Vet inte hur det var för kallblod tidigare, men så här står det på travsport.se om premielopp i alla fall:

Premie 2005

omfattar svenskfödda 2-åriga varm- och kallblod som tränas i Sverige av STC licensierad A- eller B-tränare.

Grundpremien i premielopp för 2-åriga varm- och kallblod är 6 500 kr.
Denna premie utgår till samtliga hästar som gör godkänd prestation.
För 2-åriga varm- och kallblod i professionell träning utgår dessutom
en premie på 9 000 kr för premielopp förutsatt att:

- hästen varit minst 90 dagar i oavbruten professionell träning vid starttillfället
- premielopp genomförs inom perioden av professionell träning

Tider för premielopp:

Följande tider gäller för varmblod födda 2003 (alltid 2140 m): Idealtid 1.35-1.28, avhålls fr o m 1 mars t o m 31 oktober 2005.

Följande tider gäller för kallblod födda 2003 (alltid 2140 m): Idealtid 2.10-2.00, avhålls fr o m 1 mars t o m 31 oktober 2005.
 
Sv: lämna till proffs för premie?

Skrev lite klumpigt såg jag, menade att han inte döpte om den förra Capar hästen han hade.... man kanske inte får döpa om importerade hästar?
 
Sv: lämna till proffs för premie?

Du syftade på namnbyte... :D Ingen aning men får man det med italienskfödda kan det nog vara ordentligt krångligt... och dyrt...:cool:
 
Sv: lämna till proffs för premie?

indyhope skrev:
Salandge: Vet inte hur det var för kallblod tidigare, men så här står det på travsport.se om premielopp i alla fall:

Premie 2005

omfattar svenskfödda 2-åriga varm- och kallblod som tränas i Sverige av STC licensierad A- eller B-tränare.

Grundpremien i premielopp för 2-åriga varm- och kallblod är 6 500 kr.
Denna premie utgår till samtliga hästar som gör godkänd prestation.
För 2-åriga varm- och kallblod i professionell träning utgår dessutom
en premie på 9 000 kr för premielopp förutsatt att:

- hästen varit minst 90 dagar i oavbruten professionell träning vid starttillfället
- premielopp genomförs inom perioden av professionell träning

Tider för premielopp:

Följande tider gäller för varmblod födda 2003 (alltid 2140 m): Idealtid 1.35-1.28, avhålls fr o m 1 mars t o m 31 oktober 2005.

Följande tider gäller för kallblod födda 2003 (alltid 2140 m): Idealtid 2.10-2.00, avhålls fr o m 1 mars t o m 31 oktober 2005.

Återigen...Vansinne! :mad: Skulle vara intressant att höra motiveringar till dessa ändringar...
 
Sv: lämna till proffs för premie?

För kallbloden är ju inte förändringen så påtaglig som den är för varmbloden, så för kallblodens del tycker inte jag det är någon fara, enda förändringen är ju datumet. Deras premietid är så väl tilltagen i alla fall.
 
Sv: lämna till proffs för premie?

OJ OJ! GALE CAPAR var definitivt *INTE* ett aprilskämt.

Den kom in på 21.4!!! :o :o :o Vi snackar tvååring nu alltså. Hua! Jag är svettig än. Vilken häst! Kutade om ett gäng på upploppet också. Äldre hästar alltså.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 097
Senast: Sirap
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 896
Hundhälsa Hej! Jag skriver detta för att förhoppningsvis få andras synpunkter på vårat problem, men också för att problem ibland blir enklare...
Svar
14
· Visningar
3 968
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 048
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp