Lämna ut på foder - vågar man det?

Vi hade 4-åringar , men de gick bara med på lektioner med gymnasieelever, inte förrän de var runt sex gick de in i ordinarie lektions verksamhet..
Då beror det ju på hur man definierar att gå i lektionsverksamhet. T ex kan säkert en duktig person rida hästen på en lektion för att hästen ska lära sig, men det ska då inte vara en betalande ridelever utan någon som utbildar hästen.

Sedan är det säkert inte alla ridskolor som följer detta så noga. Så det finns säkert ridskolor som trots detta har yngre hästar i lektionsverksamhet. Alla ridskolor har ju inte godkänts av svenska ridsportförbundet heller.
 
Jag antar att duktiga elever kan rida hästen också (tror min ridskola hade det systemet) men då var det mer som en foder häst någon/några dagar i veckan och samma elev. Syftet med de enstaka lektionerna var nog mer miljöträning och se hur det gick till.

Vi hade 4-åringar , men de gick bara med på lektioner med gymnasieelever, inte förrän de var runt sex gick de in i ordinarie lektions verksamhet..
Rättar mig själv. Ser nu att de får gå lektion 1-3 ggr/vecka med duktig elev under hösten de fyller fyra. Så det är nog det som exemplifieras i era inlägg tänker jag.
 
Det har gått lite tid, och jag har funderat på din fråga.

Nu när hästpriserna är så höga, så kanske du faktiskt skulle få så många intresserade fodervärdar att välja på, att det vore värt ett försök?

Det viktigaste är ju sedan referenstagning, och bäst är det ju om det är någon som känner någon så man vet vad det är för person.

Jag funderade på detta, eftersom jag fick flera förfrågningar om min ponny kunde lånas ut, när jag annonserade honom till salu.
 
Det har gått lite tid, och jag har funderat på din fråga.

Nu när hästpriserna är så höga, så kanske du faktiskt skulle få så många intresserade fodervärdar att välja på, att det vore värt ett försök?

Det viktigaste är ju sedan referenstagning, och bäst är det ju om det är någon som känner någon så man vet vad det är för person.

Jag funderade på detta, eftersom jag fick flera förfrågningar om min ponny kunde lånas ut, när jag annonserade honom till salu.
Tycker alltid man får den frågan när man vill sälja.
 
Annars hade jag undersökt med en bra tränare som jag litade på om denna hade haft en duktig elev som kunna vara intresserad av foder eller köpa. (Om det blir aktuellt igen). Men det hjälper ju endast om det är tränare man tränat för och har en relation med. Finns många duktiga människor i hästvärlden med, men jag hade då endast gått på seriösa kontaktar och inte "en bekant av en bekant".
 
Annars hade jag undersökt med en bra tränare som jag litade på om denna hade haft en duktig elev som kunna vara intresserad av foder eller köpa. (Om det blir aktuellt igen). Men det hjälper ju endast om det är tränare man tränat för och har en relation med. Finns många duktiga människor i hästvärlden med, men jag hade då endast gått på seriösa kontaktar och inte "en bekant av en bekant".
Självklart inte. Även bekanta behöver man ha referenser på.

Det är mycket som skall stämma.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag är medryttare på en unghäst på ridskolan tills hon ska gå mer lektioner. När jag rider henne så rider vi ut eftersom annars...
Svar
6
· Visningar
1 837
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 194
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 897
Senast: Dopy
·
Träning Jag lämnade iväg min häst till ryttare för försäljning och efter lite uppmärksamhet har det nu blivit dragkamp om hästen från flera...
Svar
4
· Visningar
1 955
Senast: Waikiki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp