Lämna ut telefonnummer, kille som inte ger sig och att bli så rädd att man börjar ha överfalls larm

Dessutom är det väl inte ens säkert att man har sina föräldrar i närheten, livet, i sitt liv eller i god form. Det är en jättekonstig grej att som vuxen komma släpande med sin förälder för att den ska säga: -Aja baja, så får man inte göra mot monster1. Då kommer jag att ringa till dina föräldrar.

Du får inse att TS pratar med en man öster ifrån där föräldrarna har en annan ställning och i princip äger barnen innan giftermål.
 
Förhoppningsvis har man så god kontakt med sin far (som TS också tycks ha) att han är den första mannen man tänker på för hjälp om man nu inte är i förhållande.

Ska du säga till en annan man menar du och få en ny stalker på halsen?
1. Varför skulle man behöva få hjälp av en man?
2. Om man nu skulle vilja få hjälp av en man, varför skulle det innebära en ny stalker?
 
Förhoppningsvis har man så god kontakt med sin far (som TS också tycks ha) att han är den första mannen man tänker på för hjälp om man nu inte är i förhållande.

Ska du säga till en annan man menar du och få en ny stalker på halsen?
Jag inser att det kan vara svårt för dig att förstå, men det finns män som inte ser kvinnor som Lovliga byten även om de inte vaktas av män.
 
Oj, vilken diskussion det blev!

Jag vill ju helst klara det själv, känns lite som att starta ett krig om man blandar in andra och att jag som är vuxen ska klara det men grejen är den att han skrev i ett sms där han inte höll med mig om att vi inte passar ihop att han är större än mig och att han ju vill träffas och att han skulle träffa mig på måndag halv två utan att ens skriva det som en fråga utan mer som ett påstående och lite annat som kändes lite som ett hot. Eftersom hans svenska är väldigt dålig vet jag inte riktigt hur jag ska tolka det så det kan ha varit något annat och inte menat så alls men det gav en obehaglig känsla. Till saken hör ju att jag ser väldigt ung ut, jag får höra mellan 15 och 20 fast jag är 29, jag är relativt kort och underviktig så jag har verkligen inget att sätta emot.

Jag har skrivit rakt ut att jag inte vill ha någon kontakt alls, varken sms eller telefon och inget förhållande. Jag bestämde mig också för att "ta tillbaka" min promenadrunda som jag blev rädd för att gå och ville undvika men eftersom jag måste gå förbi där för att ta mig till dom flesta ställena varde dag om det inte ska bli ett vardagligt kaos så bestämde jag mig för att gå förbi precis som vanligt. Han ska inte styra mitt liv.

Jag ska inte svara på några sms, har skrivit det också till honom och än så länge har han inte hört av sig idag.

Hur ska jag göra när jag ser honom för att på bästa sätt hantera det? Säga hej? Titta? Titta bort? Inte hälsa? Jag är en sådan som är "väluppfostrad" och tanken på att inte hälsa känns jätte fel och tänk om det blir en större grej av det då än om jag bara säger mitt hej som vanligt och går förbi? Eller är det bästa att inte svara om han säger hej? Det känns som att det kan leda till fler arga sms och frågor men jag vill ju inte uppmuntra honom?

ÅHHH, varför ska han jobba precis hos mig?
 
En liknande situation hände mig när jag var ung och blåögd och visade en man vägen till vandrarhemmet. Samma dag ville han presentera mig för sin familj för vi skulle ju gifta oss. Jag gömde mig hemma i mitt rum - medan pappa gick ut och förklarade ett och annat för honom. Min pappa var en snäll och godhjärtad person, men detta gick för långt. Killen fattade och hörde aldrig av sig mera. Tyvärr är det så. Vissa respekterar enbart en vuxen mans besked.
 
Oj, vilken diskussion det blev!

Jag vill ju helst klara det själv, känns lite som att starta ett krig om man blandar in andra och att jag som är vuxen ska klara det men grejen är den att han skrev i ett sms där han inte höll med mig om att vi inte passar ihop att han är större än mig och att han ju vill träffas och att han skulle träffa mig på måndag halv två utan att ens skriva det som en fråga utan mer som ett påstående och lite annat som kändes lite som ett hot. Eftersom hans svenska är väldigt dålig vet jag inte riktigt hur jag ska tolka det så det kan ha varit något annat och inte menat så alls men det gav en obehaglig känsla. Till saken hör ju att jag ser väldigt ung ut, jag får höra mellan 15 och 20 fast jag är 29, jag är relativt kort och underviktig så jag har verkligen inget att sätta emot.

Jag har skrivit rakt ut att jag inte vill ha någon kontakt alls, varken sms eller telefon och inget förhållande. Jag bestämde mig också för att "ta tillbaka" min promenadrunda som jag blev rädd för att gå och ville undvika men eftersom jag måste gå förbi där för att ta mig till dom flesta ställena varde dag om det inte ska bli ett vardagligt kaos så bestämde jag mig för att gå förbi precis som vanligt. Han ska inte styra mitt liv.

Jag ska inte svara på några sms, har skrivit det också till honom och än så länge har han inte hört av sig idag.

Hur ska jag göra när jag ser honom för att på bästa sätt hantera det? Säga hej? Titta? Titta bort? Inte hälsa? Jag är en sådan som är "väluppfostrad" och tanken på att inte hälsa känns jätte fel och tänk om det blir en större grej av det då än om jag bara säger mitt hej som vanligt och går förbi? Eller är det bästa att inte svara om han säger hej? Det känns som att det kan leda till fler arga sms och frågor men jag vill ju inte uppmuntra honom?

ÅHHH, varför ska han jobba precis hos mig?
Låtsas att han inte finns om ni möts
 
Jag skulle också låtsas som att han inte fanns om jag mötte honom utomhus. Har också haft otrevliga kontakter och då har ''pappa'' hjälp, extra pappa i mitt fall men sak samma.

Upplever att de ofta blir bortskrämda om de får reda på att andra människor vet om deras beteende, speciellt om de blir konfronterade av en annan man.
 
@Qelina Hälsa inte på honom, totalignorera bara. Jag hade tills vidare valt en annan promenadväg.

Sen en grej bara: hotad kan man känna sig (och bli) oavsett längd, vikt och utseende. Att man ibland får höra att man ser ung ut gör inte att man automatiskt är i större fara.
 
Jag bestämde mig också för att "ta tillbaka" min promenadrunda som jag blev rädd för att gå och ville undvika men eftersom jag måste gå förbi där för att ta mig till dom flesta ställena varde dag om det inte ska bli ett vardagligt kaos så bestämde jag mig för att gå förbi precis som vanligt. Han ska inte styra mitt liv.
Bra!
Ta med någon manlig kompis på en promenadrunda så inser han snart att det är kört med dig.
 
Slutar han inte kontakta dig efter att du sagt till honom att sluta så tycker jag att du ska prata med polisen.
Detta är rätt väg att gå.

TS:
Svara inte om han ringer, det finns ingen anledning att diskutera med honom.
Skickar han massor av meddelanden? Svara några gånger (inte efter varje meddelande utan högst en gång / dag, gärna ännu mer sällan) med "sluta kontakta mig!!". Du behöver inte förklara varför, även om ditt väluppfostrade kag gråter. Utan kort och omöjl8gt att missuppfatta.
Ger han sig inte är det polisen du ska klntakta. Stalkning är ett brott!
 
Håller med @Tonto - Visst man kan undvika, gå omvägar etc. Men jag hade snarare bara gått raka vägen till polisen och sagt att människan stalkar mig.
Och jag, som arbetar med brottsutsatta, hade rekommenderat både och. Om du går "raka vägen" till polisen kan det ändå dröja månader innan den här personen blir förhörd och får veta att han är polisanmäld. Alltså bör man hitta sätt att hantera det här tills dess.

Jag tycker absolut att man inte ska behöva begränsa sitt liv pga någon annan men tyvärr kan det ibland behövas temporärt att man är extra försiktig.
 
Skickar han massor av meddelanden? Svara några gånger (inte efter varje meddelande utan högst en gång / dag, gärna ännu mer sällan) med "sluta kontakta mig!!".
All kontakt fortsätter göda honom. Jag ser ingen anledning till att svara flera gånger.

En gång räcker för att säga tydligt att han ska sluta. Fortsätter han då så bryter han mot lagen. Och så ska han givetvis blockeras där det går.
 
Idag har han varit tyst, det verkar som att han gett upp lite. Det jobbiga kommer bli att träffa honom IRL för jag är ganska säker på att han kommer försöka ta kontakt. Men på ett sätt vill jag träffa honom för osäkerheten är så jobbig att jag vill se vad jag har att vänta mig så att jag vet, att få det avklarat också. Det är dessutom på en väg där det passerar både människor och bilar så han kan inte göra vad som helst där. Jag är mer nervös för att han ska försöka "övertala mig" eller vara arg och skrämmande men som sagt, på ett sätt vill jag att det ska vara över så jag slipper ovissheten.
 
Men på ett sätt vill jag träffa honom för osäkerheten är så jobbig att jag vill se vad jag har att vänta mig så att jag vet, att få det avklarat också.
Men vad är osäkert?
Har han visat tendenser till att bli knäpp eller är det mest din egna oro som är det osäkra?
 
Idag har han varit tyst, det verkar som att han gett upp lite. Det jobbiga kommer bli att träffa honom IRL för jag är ganska säker på att han kommer försöka ta kontakt. Men på ett sätt vill jag träffa honom för osäkerheten är så jobbig att jag vill se vad jag har att vänta mig så att jag vet, att få det avklarat också. Det är dessutom på en väg där det passerar både människor och bilar så han kan inte göra vad som helst där. Jag är mer nervös för att han ska försöka "övertala mig" eller vara arg och skrämmande men som sagt, på ett sätt vill jag att det ska vara över så jag slipper ovissheten.
Alltså, du kan aldrig veta. Han kan ignorera dig nu men inte sedan. Han kan tjata på dig nu men aldrig mer. Att gå in för att träffa honom är det dummaste du kan göra just nu. Dels för att det kan ses som att du ändå är intresserad och dels för att han genom att se dig håller intresset för dig uppe. Du ska därför undvika att träffa honom så långt det är möjligt. Ser du honom så gå åt andra hållet och går inte det så ignorera honom och bara gå. Nej man skulle inte behöva anpassa sitt liv efter gränslösa idioter men du vet inte vad han kan göra så undvik i det längsta att träffa på honom är mitt råd. Att det passerar många där är ingen garanti för något alls. Var försiktig! Tar han kontakt så polisanmäl!
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 053
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 627
Senast: Hellhound
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 800
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 715
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp