Lämnade "hel" bil på verkstaden, fick tillbaka den trasig

Jag tror, att om vi låter mekaniker från olika verkstäder komma till tals här i tråden, så kan vi nog få höra en hel drös historier om kunder som försökt lura verkstan, som kört sönder sin bil och skyllt på verkstan osv. Jag kan ingen på rak arm, men har hört många under mina år i livet. Folk är inte riktigt kloka. Det verkar som att folk tror att bara för att man tar körkort så kan man det här med bilar, men i själva verket kan många knappt ens köra bil trots kortet.

Det är ungefär som det här med datorer på jobbet. IT-personerna (jag brukar kalla dem för IT-nissarna, men antar det kan vara kränkande även om jag inte menar det som det) himlar med ögonen åt att folk inte fattar ens det mest grundläggande, som att säga ifrån i tid om att ett lösenord behöver bytas så att man slipper stå där när lösenordet HAR gått ut... Liknande historier är det hos bilmekniker.
 
Jag tror, att om vi låter mekaniker från olika verkstäder komma till tals här i tråden, så kan vi nog få höra en hel drös historier om kunder som försökt lura verkstan, som kört sönder sin bil och skyllt på verkstan osv. Jag kan ingen på rak arm, men har hört många under mina år i livet. Folk är inte riktigt kloka. Det verkar som att folk tror att bara för att man tar körkort så kan man det här med bilar, men i själva verket kan många knappt ens köra bil trots kortet.

Det är ungefär som det här med datorer på jobbet. IT-personerna (jag brukar kalla dem för IT-nissarna, men antar det kan vara kränkande även om jag inte menar det som det) himlar med ögonen åt att folk inte fattar ens det mest grundläggande, som att säga ifrån i tid om att ett lösenord behöver bytas så att man slipper stå där när lösenordet HAR gått ut... Liknande historier är det hos bilmekniker.
Det är väl ingen som sagt nåt annat heller..men två fel gör inte ett rätt.
 
Så detta är bara en tråd där man får kasta skit på bilmekaniker? Vem har gjort fel?
Varför ska man kasta skit på någon alls..?

Sen är det inte att kasta skit på någon bara för att man berättar om sina egna erfarenheter. Sen har ingen vad jag sett skrivit att alla verkstäder är dåliga.
 
Varför ska man kasta skit på någon alls..?

Sen är det inte att kasta skit på någon bara för att man berättar om sina egna erfarenheter. Sen har ingen vad jag sett skrivit att alla verkstäder är dåliga.
Nä då är det inte heller kasta skit om vi låter bilmekanikerna komma till tals och berätta om sina erfarenheter om kunder.
 
För jag tycker det var ett väldigt konstigt inlägg i en tråd som denna. Ingen har liksom påstått att kunderna är så perfekta alltid och det är säkerligen ingen som tror heller.
Det är absolut inget konstig inlägg. Passar ypperligt i en tråd som denna.
 
Det är absolut inget konstig inlägg. Passar ypperligt i en tråd som denna.
...vi säger väl så då..

Jag ser iallafall ingen vits med att förminska folks upplevelser och att mena på att kunder minsann inte är så perfekta heller, det behovet att göra förstår jag mig inte riktigt på..men alla är ju olika.
 
Som sagt, alla har vi olika behov av att förminska folks upplevelser. Jag förstår det inte iallafall.
Eller att visa att det finns en "andra sidan". Det finns människor bakom folks upplevelser och här i tråden har man liksom mer dragit en hel bransch över en kam.

Det borde inte kännas förminskande att få veta hur en del av bilmekanikerna upplever sina kunder och deras anklagelser.
 
Eller att visa att det finns en "andra sidan". Det finns människor bakom folks upplevelser och här i tråden har man liksom mer dragit en hel bransch över en kam.

Det borde inte kännas förminskande att få veta hur en del av bilmekanikerna upplever sina kunder och deras anklagelser.
Så uppfattar inte jag tråden alls, folk har skrivit om sina erfarenheter bara. Står ingenstans att alla verkstäder är kassa och luras men det förekommer trots allt verkstäder som inte är särskilt bra. Det går aldrig att komma ifrån. Det finns oseriösa personer inom alla yrken, inget konstigt med det.

Det är liksom i tråden inte relevant att även många kunder är oseriösa och försöker luras. Som sagt, två fel gör inte ett rätt. Denna tråden handlar inte om huruvida kunderna är oseriösa eller inte.

Varför inte starta en egen tråd där folk kan tracka ner på kunderna till verkstäder istället om dom vill. Tror ingen här inte vet om att det finns oseriösa kunder liksom.

Jag lägger ner denna diskussionen nu iallafall.
 
Så uppfattar inte jag tråden alls, folk har skrivit om sina erfarenheter bara. Står ingenstans att alla verkstäder är kassa och luras men det förekommer trots allt verkstäder som inte är särskilt bra. Det går aldrig att komma ifrån. Det finns oseriösa personer inom alla yrken, inget konstigt med det.

Det är liksom i tråden inte relevant att även många kunder är oseriösa och försöker luras. Som sagt, två fel gör inte ett rätt. Denna tråden handlar inte om huruvida kunderna är oseriösa eller inte.

Varför inte starta en tråd där folk kan tracka ner på kunderna till verkstäder istället. Jag lägger ner denna diskussionen nu iallafall.
Absolut, jag ska låter er hållas.


TS, lycka till med din bil. Hoppas det är växellådan nu och bara den så inget annat passar på att krångla nu när det ändå är på gång.
 
En tanke om det fetade. Jag säger inte att jag är världens bästa bilförare, men jag kör bra med avseende på koppling och växellåda. Bilen har inte visat några tecken på att kopplingen skulle börja bli sliten eller att växellådan skulle sjunga på sista refrängen.

Kan en växellåda köras sönder på bara någon dag?

OBS inget anklagande mot någon verkstad, bara en allmän fundering.
Av erfarenhet ja det kan den. På vår förra bil rasade kopplingen, är mest tacksam över att det hände när jag parkerade och inte på 2+1 vägen jag just kom ifrån. Men vår verkstad konstatera att det inte var värt att laga kopplingen eftersom det nästan alltid innebär att växellådan går sönder och så mycket var inte vår bil värd. Jag märkte inga problem med koppling mer att den "klonka" till och kändes konstig när jag parkera. Kikade under och det rann olja. 🤷‍♂️
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp