Lämplig "ryttarhund"?

Kan verkligen tipsa om en flat! Verkar stämma in precis på det du söker.
Min älskar att vara med i stallet. Jättebra med hästarna och lätt att ha med på ridturerna. Lite jakt har hon i sig men lätt att avleda med godis. Dom gör allt för lite mat, på både gott och ont. Första året hade vi lite problem med den frestande gödselstacken..
Hon strövar runt ute på gården och efter att hon tagit sin runda så kommer hon och lägger sig utanför boxen eller stalldörren. Dom är smarta och lätt att dressera. Hon vet precis vart hon får vara och inte. Skulle aldrig gå från gården eller springa för nära/bakom hästarna. Härlig positiv inställning till allt och alla. Inga problem att komma ner i varv eller att lämna ensam hemma. Varken vaktig eller skällig. Lättskött päls. Första året är dock lite jobbigt men det är det väl med alla hundraser. Lycka till med hundletandet!
Ja, flat finns på min lista! Jag har vänner med häst i samma stall som hade en flat, och han var väldigt trevlig och följde med på flertalet ridturer utan problem!
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 423
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Hej! Jag är en 12:årig tjej som längtar ihjäl sig efter en hund. Jag har ungefär 2000 kr sparat och sparandet tar sig. Jag har alltid...
Svar
18
· Visningar
2 171
Senast: Ferrari
·
Övr. Hund Jag och min sambo har länge pratat om att skaffa en hundvalp och nu har båda våra liv gjort det möjligt. Det lär inte ske förrän till...
Svar
11
· Visningar
1 943
Senast: Aningsfull
·
Övr. Hund Jag vet att det finns ziljoner trådar om "har jag tid att skaffa hund?". Men jag vill bli bedömd personligen, sågad vid fotknölarna...
2
Svar
29
· Visningar
5 596
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp