Lämpliga raser att blanda?

Sv: Lämpliga raser att blanda?

Mor:finsk stövare
Far:25% KH worsteh,12,5% SH huskey, 62,5% pointer.

En mycket populär korsning inom draghundsvärlden! Finns flera uppfödare i sverige som i många, många generationer avlat fram dessa som tävlingshundar. Det vill säga, det ä troligtvis en utav de sämsta sällskaps/lätt lydnad/agility/whatever-hundarna man kan ha.

Det är ett faktum att blandraser med pointer eller huskey kan bli precis hur illa som helst.
 
Sv: Lämpliga raser att blanda?

Jo, jah uppfattar också russeln som lite mer intresserad av sin förare. En tax "kan själv" :D
 
Sv: Lämpliga raser att blanda?

Min granne har en jack russel/tax korsning (inget frivilligt val dock, tog hand om den när systerdottern tröttnade :crazy:), denna hund är energisk till tusen, skällig, mkt humör. Ägaren aktiverar dock inte hunden tillräckligt vare sig psykiskt eller fysiskt så jag vet inte hur han skulle fungera i ett aktivt hem.

De har haft med han på jakt några gånger, han vilar några minuter när dom kommit hem och sen är det full fräs igen. Så uthållig är han iaf ;) Ingen hund för mig iaf även om han är ganska charmig ibland.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 155
Senast: AnneB
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
3 751
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Såå... Efter att ha passat min kompis' hundvalp i 5 dagar, dels för att påminna mig själv om att jag INTE ska ha hund själv, så har den...
Svar
0
· Visningar
426
Senast: Seabaz
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ju tur att vi inte ska skaffa hund i morgon liksom... Jag som varit 100% säker på att en Corgi är vad som passar oss allra allra...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 205
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp