Längd på stigläder

kaninälskare

Trådstartare
Längd på stigläder?
Ryttare på 160cm. Cirka stl? Vet att det varierar stoooort men vad har ni som är runt 160cm för storlek på era?
Vill kunna ha hoppläder, och länga går alltid.
 
Har 125 på hoppsadeln och använder sista eller nästsista hålet, är 158 cm. Tror jag har samma längd på dressyr men har fler hål kvar.
 
Tack för svar!

Tror jag köper 125 då, så BORDE som passa både till hoppningen och dressyren hoppas jag!
Rädd att 135 kommer bli för långa till hoppningen........
 
Tack för svar!

Tror jag köper 125 då, så BORDE som passa både till hoppningen och dressyren hoppas jag!
Rädd att 135 kommer bli för långa till hoppningen........

Det borde det absolut, om du inte har väldigt långa ben!
Jag är 162 cm men med korta ben (typ som en "normal" 157 cm person kanske), jag har 125 cm stigläder med 20 hål på. I dressyren har jag på 8e hålet nedifrån räknat, och om jag skulle få för mig att markarbeta (hoppar ej!) har jag på typ 12-13e hålet dito.
 
Det borde det absolut, om du inte har väldigt långa ben!
Jag är 162 cm men med korta ben (typ som en "normal" 157 cm person kanske), jag har 125 cm stigläder med 20 hål på. I dressyren har jag på 8e hålet nedifrån räknat, och om jag skulle få för mig att markarbeta (hoppar ej!) har jag på typ 12-13e hålet dito.
Då borde det funka bra för mig också!
 
164 cm lång, dock långa ben. Har 145 på både hopp och dressyr. Hål 10-12 på hoppsadeln, hål 6-8 på dressyr.
 
Jag är 160 och har helst 125 cm, men det beror ju på sadel och hur de är håltagna. I de flesta fall krävs ett gäng extrahål på 135-läder.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 240
Senast: Squie
·
Övr. Barn Hej! Jag är en tjej på 16 år och undrar om Längden 160cm samt med vikten 64kg är normalt? Är inte överviktig eller så. Vill bara veta om...
Svar
3
· Visningar
903
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 679
Senast: Solstig
·
Katthälsa Går en skabbräv här väldigt nära oss. Självklart håller vi katterna inne, var en jägare här idag men jag vet inte om räven är hittad...
Svar
1
· Visningar
461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp