Längtar ihjäl mig ☹️

Andalusier

Trådstartare
Hej

Jag har en islänning som är utlånad på foder ett år när fodervärds perioden är över ska hästen säljas till förmån för att jag ska återgå till storhäst igen

Problemet är bara att jag är hästägare sjuk redan nu o vill ha häst att sköta rida o utbilda men har inte råd att köpa ny häst innan islänningen är såld

Är man knäpp i huvudet om man söker halvfodervärds häst eller blir medryttare några dagar i veckan för att stilla häst o ridbehovet?? 🙄
 
Nä, varför skulle det innebära att du är knäpp i huvudet? Det kan förstås vara bra att tala om vad du har för plan, så den som äger hästen vet om det. Det skulle jag själv känna vore schysst att göra. En del vill kanske ha längre samarbeten, men det är ju upp till hästägaren om den tycker det låter okej med en kortare tid.
 
Nä, varför skulle det innebära att du är knäpp i huvudet? Det kan förstås vara bra att tala om vad du har för plan, så den som äger hästen vet om det. Det skulle jag själv känna vore schysst att göra. En del vill kanske ha längre samarbeten, men det är ju upp till hästägaren om den tycker det låter okej med en kortare tid.
Jag skulle självklart tala om att det handlar om en ettårs period till att börja med.

Man kan ju vara medryttare på andras hästar även om man har egna hästar så det behöver ju inte vara en kortvarig relation så att säga 😊
 
Hej

Jag har en islänning som är utlånad på foder ett år när fodervärds perioden är över ska hästen säljas till förmån för att jag ska återgå till storhäst igen

Problemet är bara att jag är hästägare sjuk redan nu o vill ha häst att sköta rida o utbilda men har inte råd att köpa ny häst innan islänningen är såld

Är man knäpp i huvudet om man söker halvfodervärds häst eller blir medryttare några dagar i veckan för att stilla häst o ridbehovet?? 🙄

Nej det är inget konstigt med det.
 

Liknande trådar

Islandshäst Hej Har ett islandshäst sto som blir 8 nu i maj och jag sitter o velar o kan inte bestämma mig. Hästen har 4 riktigt bra gångarter...
Svar
2
· Visningar
1 259
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 354
Senast: vildeld
·
Hästmänniskan Vad kan man ta för att låna ut en välutbildad d ponny på 18 år på foder? Vad är rimliga krav att ställa? Vi vill gärna att hästen står...
Svar
14
· Visningar
1 448
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 355
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Sminktråden
  • Boräntorna

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp