Länstyrelsen omplacerar 30 år gamla ponnyer!

Fast du förstorar faktiskt problemet. Lindrigt överbettoch avlastar bak tolkar jag som potentiellt som mycket lindrigare än hälta och tandfel.

Och nu gör de det igen. Inte belasta på ett ben = blockhalt vilket inte är i närheten av "har enligt uppgift avlastat bakbenen"


I och för sig anser jag inte att hästarna bör säljas, men samtidigt så verkar inte hästarna ha stora fel som det lätt som på dig.
Okej jag har dålig erfarenhet av ”små” problem också som det brukar heta i annonser så det var min egen dumma tolkning av det hela.

Men tycker fortsatt att dom är för gamla för att flyttas friska eller ej 🙏
 
Okej jag har dålig erfarenhet av ”små” problem också som det brukar heta i annonser så det var min egen dumma tolkning av det hela.

Men tycker fortsatt att dom är för gamla för att flyttas friska eller ej 🙏
Det märks av din tolkning.
Kronofogden och veterinären har dock ingen anledning att skönmåla situationen. Det är liksom inte ägarens ord.
 
Det märks av din tolkning.
Kronofogden och veterinären har dock ingen anledning att skönmåla situationen. Det är liksom inte ägarens ord.
Ja medans ni tolkar det som att dom är friska tolkar jag det som att dom inte är det.

Outredda hältor kan ju vara precis vadsomhelst hade personligen hellre köpt en häst där man visste vad felet var men men jag släpper det här nu :)
 
Ja medans ni tolkar det som att dom är friska tolkar jag det som att dom inte är det.

Outredda hältor kan ju vara precis vadsomhelst hade personligen hellre köpt en häst där man visste vad felet var men men jag släpper det här nu :)

Nu hittar du på igen. Ingen har menat på att hästarna är friska eller det är ett bra köp.
 
Okej jag har dålig erfarenhet av ”små” problem också som det brukar heta i annonser så det var min egen dumma tolkning av det hela.

Men tycker fortsatt att dom är för gamla för att flyttas friska eller ej 🙏
Man får tänka på att detta inte är någon annons i vanlig mening heller. Hästarna är omhändertagna av en anledning och den anledningen är att de inte kan vara kvar hos sin ägare på grund av vanvård (allra troligast). Visst, i normalfallet hade man kanske låtit dem somna in, men om de kan få något eller några fina år med bra skötsel så... Ja, varför inte. Länsstyrelsen säljer dem helst tillsammans dessutom och det får man väl säga är positivt i alla fall.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 152
Senast: manda
·
Hästvård Hej! Svårt att välja var tråden ska ligga, men chansar på att den hör hemma här. Vi har kvar barnens gamla ponny som nu är 30 år. I...
Svar
7
· Visningar
1 250
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 636
Senast: ako
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 744
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • OS i Paris 2024 (dressyr)
  • Fautras
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp