Läppstift för alla?

MM

Trådstartare
Jag tycker det är fint att piffa till det med läppstift ibland men kruxet är att jag aldrig hittar något som faktiskt ser bra ut på mig.

Finns det ett läppstift för alla eller är det bara vissa som passar i det?

Hur väljer man färg/nyans?
 
Sv: Läppstift för alla?

Jag väljer färg och nyans efter humör.
Jag passar sällan i röda eller mörka, det är korall eller hallonrosa som är mina bästa färger :)
 
Sv: Läppstift för alla?

Jag tycker inte jag passar i några färger.

I rött ser jag inte klok ut!

Inte heller i mörka färger.

Jag gillar rosa men hittar aldrig en nyans som passar mig.
Jag tycker nude är fint och har ett men jag tycker det är lite för skarp färg för mig.

Jag såg en gång att det skulle finnas ett nude pink men det finns inte på marknaden längre så jag har tyvärr inte kunnat testa det.
Annars tror jag det kunde vara ett alternativ.

Jag tror jag passar bäst i milda färger som ser mer naturliga ut men det är skitsvårt att hitta..
 
Sv: Läppstift för alla?

Innan jag läste rätt började jag fundera på om det var lösdrift för människor som menades, var några roliga sekunder:D
 
Sv: Läppstift för alla?

Du skulle inte kunna gå in i en sminkbutik och be om hjälp? Då borde du få prova flera och dessutom få hjälp med vilka färger som passar dig?
 
Sv: Läppstift för alla?

Jag har testat det men dom säger bara gud så fint det där var på dig om varenda läppstift jag provade. Dom är mer intresserade av att sälja.

Eventuellt kunde jag gå till en annan butik som finns i stan. Dom vet nog mer om vad som passar vem. Har inte tänkt på att dom finns förens nu.
 
Sv: Läppstift för alla?

För två år sedan köpte jag ett från loreal, detta var ett "transparent" stift som framhävde de färger man har i läpparna mycket mer, kändes lagom då jag har svårt att vara bekväm i läppstift :)
 
Sv: Läppstift för alla?

Bra tråd, jag har samma problem!
Jag älskar läppstift i teorin, men hittar aldrig något bra :( Det bästa jag har hittat för mig är ett skitbilligt från Elf, som tyvärr inte verkar finnas längre. Det ser ganska mörkt och rött ut på stiftet, men på läpparna är det mer som en förstärkning av min naturliga färg. Svårt att förklara nyansen :D
Annars gillar jag också nude-färgade läppstift men hittar inget bra.
 
Sv: Läppstift för alla?

Ett sådant har jag, från Dior. Men tycker det tar fram väldigt mycket färg. Känns nästan som ett riktigt läppstift, eller så är det bara jag som inbillar mig. Får se om jag hittar en bild så kan du få se.
 
Sv: Läppstift för alla?

Samma sak här! Men jag upplever att färgen blir perfekt sedan om man antingen först fått lite foundation/puderpå läpparna då blir de mattare och mildare i färg. Eller måla på det ett par timmar innan du skall ge dig ut och låt det utsättas för både dryck/mat osv, då brukar det också bli mildare. Lägg gärna upp bild :) Kanske jag också orkar ;)
 
Sv: Läppstift för alla?

En dålig bild...

Här har jag ändå smetat av en del på papper men det får mina läppar att bli väldigt röda, det är rödare än på bilden i verkligheten och jag vill inte att det ska se så skarpt ut.

2013-01-31_142400-1_518fcb689606ee5f3f7f6697.jpg


Också en dålig bild, fick klippa bort övriga från bilden men i alla fall, här ser man lite mer hur skarp färgen blir mot min hudfärg.

img_20130512_191600_518fceceddf2b320254ad8d3.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Läppstift för alla?

+ MM

MEN HALLÅ! Snälla berätta mer om det där framhävningsstiftet!!!


Mvh,
Excited



(och MM, dina ögon är bara SÅ FINA!)
 
Sv: Läppstift för alla?

Denna har jag.

Generate.ashx



PRODUKTINFORMATION

Mycket vårdande läppbalm som framhäver läpparnas naturliga färgton. För intensivt fuktade, skyddade och förbättrade läppar. Färgen sitter hela dagen. SPF 10.


ANVÄNDNING

Används varje morgon för naturlig färg.

Heter Addict Lip Glow SPF 10
Kostar 360 kr så det är inte billigt.
 
Sv: Läppstift för alla?

Tack tack snälla du! :)

Den går rätt in på listan med onödiga saker som jag definitivt behöver :)
 
Sv: Läppstift för alla?

Jag tycker inte att det ser för skarpt ut på bilderna! Jag tycker också att det är svårt med färger på läppstift, använder bara ett nudefärgat från TBS just nu. Tror det är detta, fanns i flera olika nude-nyanser.
 
Sv: Läppstift för alla?

Jag tycker att MAC har mååååånga fina nyanser & särskilt om du gillar ljusare mot nude. Älskar deras färger. Kolla upp det!
nude+mac+lipsticks.jpg

Tror någonting sådantdära som det näst längst till höger skulle vara supersnyggt på dig. :)
 
Sv: Läppstift för alla?

Men åh vad fina :love:
Och jag fastnade faktiskt för samma som du tror kan passa mig.
Får ta och kika på dom nästa gång jag är i stan!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 224
Senast: SiZo
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 764
Senast: Buzzter
·
Relationer Jag har efter några terminer i skolan äntligen hittat en person som är otroligt lik mig och jag tyckte vi fick en bra connection. Hur...
Svar
11
· Visningar
752
Senast: Lingon
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 669
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp