Läppstift situation

Ferrari

Trådstartare
Min 3 åring har målat sig själv med mitt röda läppstift i ett oövervakat ögonblick (fort går det...)

Har försökt tvätta honom med tvål och vatten men får inte bort det...

Har panik! Någon som har tips??

Sitter alltså på kroppen, inte några kläder...
 
Min 3 åring har målat sig själv med mitt röda läppstift i ett oövervakat ögonblick (fort går det...)

Har försökt tvätta honom med tvål och vatten men får inte bort det...

Har panik! Någon som har tips??

Sitter alltså på kroppen, inte några kläder...

Barnolja kanske? Alternativt rapsolja om du inte har någon hemma.
 
Galltvål funkade på min dotters kompis när han hade fått tag i mitt vattenfasta läppstift.
 
Testade olja och sen använda papper, nu är han åtminstone bara en svag nyans av rosa.

Inte fullt så illa med andra ord

Tack!
Handkräm Atrix använde vi för att få bort tandkräm av en kusin en gång (som skulle vara spöke). I panik för ingenting annat fungerade. Så se om din handkräm kan få bort det sista.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 432
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 112
Senast: LiviaFilippa
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: Bison
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 702
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp