Lära sig något nytt som vuxen. Vad har ni för dröm som ni inte tagit tag i men alltid velat eller som ni faktiskt gjort något med?

Jag hade som dröm när jag var tonåring att vara med i ett SM. Då var det ponnyhoppning som gällde, men drömmen om att vara med i ett svenskt mästerskap fanns kvar. 26 år gammal började jag med pole dance utan någon större dansbakgrund (dansade 2 år som 10-12 åring) och nu som 30+ står ett svenskt mästerskap på agendan. Jag har också genom pole dance lärt mig att stå på händer, inte bra, men jag kan - något jag alltid velat kunna som barn.
 
Jag kom på några fler drömmar:

- Rida häst utan utrustning (jag har testat en gång på en välutbildad superkänslig centrerad ridnings häst. Jag fick ha en pinne i vardera hand som extrahjälp om jag behövde - det var så himla häftigt, vilken känsla :love:)
- Gå med i en kör igen. Gick i kör när jag var liten, kanske 6år, och det var superkul, flyttade och blev för blyg för att fortsätta. Älskar att sjunga.
 
Vilken härlig tråd! Tror jag ska ge keyborden en chans till innan jag bestämmer om den ska säljas.

Jag har uppfyllt många av mina drömmar; rest till Afrika (både safari och bergsgorillor) och Island, haft häst, har hund. Börjat dansa linedance.

Planerar resa till Costa Rica inom ett år, exakt när beror på hur coronaviruset utvecklar sig.

Mer ouppnåelig dröm är att kunna sluta jobba eller bara jobba ett par halvdagar i veckan. Och samtidigt även ha råd med en islandshäst och en hund till. Och ha råd att resa en lite längre resa vartannat eller var tredje år. Inte riktigt realistiskt...
 
Jag började på dans som 16 åring och kände mig alldeles för gammal :D Gick några år på mest street dance och hiphop. Jätte roligt. Provade lite annat också och vi hade också uppvisningar varje termin. Fick även dansa på arrangemang på mässor och liknande.

På gymmet hade dom olika danser varje fredag och det var så himla roligt, allt från street till bugg med en pensionär :p


Himmel du var ju rena ungdomen jämfört med mig när du tog tag i din danskarriär! :D På Friskis där jag tränar har de också danspass ibland det är kul att gå på!
 
Jag har inte heller gått någon dans som barn men haft en dröm om att dansa balett. Så jag anmälde mig nu som 30 åring till balett och ångrar det inte :D Går även på pole men kommer nog prova fler saker till hösten. Är ju så kul!

Balett är verkligen så fantastisk träning för hela kroppen har jag upptäckt! Blev faktiskt en mycket bättre ryttare när jag höll på med balett blev stabilare och musklerna jobbade verkligen på ett rätt sätt. Gillade verkligen baletten. Helst hade jag velat dansa flera gånger i veckan men tiden har inte riktigt räckt till för att ha fasta tider för träning i den formen tyvärr. så jag får nöja med friskis danspass just nu helt enkelt. Friskis är ju bra på så sätt att de tinte behöver vara samma tid och klockslag varje vecka.
 
Jag läste journalistik på folkhögskola och det var bland det roligaste jag gjort. Det kändes inte som skola alls (förutom när vi läste om lagar och vissa teoretiska bitar) utan som att jag bara fick utöva mitt intresse. Jag älskar att skriva och då fick jag en knuff i baken att faktiskt göra det, annars är det mest idéer i huvudet som inte kommer ner i skrift. Och så otroligt roligt att lära sig om så många olika sätt att skriva och hur varierat det kan vara.

Åh jag läste skrivarskola ett år på folkhögskola när jag var yngre och jag bara älskade det!! Jag håller med det kändes inte som skola utan som att jag fick utöva mitt intresse. Var så kul skolform också.
 
Just det, jag har alltid brunnit för att ha djur och fått kämpa mig fram till det innan jag blev myndig. Men när jag var 17 år hade jag jobbat ihop tillräckligt med pengar för att köpa min egna häst, något jag då drömt om hela mitt liv och tittat på hästannonser varje dag i flera år. Men den hästen jag köpte var en medryttarhäst som jag själv red in och vande vid sadel och ryttare och att bli hanterad då hon var väldigt, väldigt rädd för allt och inte inriden trots att hon var 9-10 år.

Jag har alltid velat ha hund men fick inte ha det hos mina föräldrar så en månad efter att jag flyttat hemifrån satt jag med en liten powder puffvalp. Sen drömde jag om en hund till och eftersom jag hade en puff ville jag ha en naken chinese crested (dom är släkt mina hundar) och i slutet på september köpte jag en 6,5 månaders valp, vet att vissa tycket dom är unghundar redan då men han var så otroligt valpig och är fortfarande.

Jag trodde det skulle bli mycket extra jobb med en hund till men det är ju helt överkomligt och inget besvär, bara roligt att kunna träna mer. Fast ibland är unghunden lite jobbig då han stjäl allt och biter sönder saker fast mest bär han runt på dom, som typ skor och pennor (fast just pennorna tar han sönder) och strumpor och apelsiner m.m.m.m. Alla säger att det bara inte går att inte älska honom. Han charmar alla. Är glad att jag vågade köpa den här andra hunden och prova att ha två.
 
Jag skulle vilja lära mej att sjunga opera. Jag är proffs på luftgitarr men skulle vilja lära mej spela el-gitarr och bas samt trummor.
Skulle vilja lära mej ryska, mandarin fornnordiska. Och lära om tyskan. Kan typ inget trots 3år på högstadiet och 1 år på mellanstadiet. Men har typ bara talang för språk och noll intresse för att läsa om jag inte är intresserad
 
Jag gick en balettkurs när jag var 23 år. Jag har alltid varit intresserad av att dansa balett men kände ingen som gjorde det när jag var yngre så blev aldrig av. När jag hittade en nybörjarkurs för vuxen tvekade jag först om jag skulle våga anmäla mig eftersom jag inte har någon typisk balettkropp men jag är glad att jag testade, var riktigt roligt.

Ungefär samma period i livet hittade jag en nybörjarkurs i fäktning som jag anmälde mig till. När jag ringde för att få en vägbeskrivning dagen innan kursen skulle börja kom det av en slump fram att kursen var för barn 🤯

Jag är himla glad att jag upptäckte det innan jag var där men det är trist att jag inte fick testa fäktning.

Nu drömmer jag om en vandringsresa. Vill vandra mellan olika boenden så att jag slipper tält men bär gärna ryggsäcken själv. Jag har inte någon kompis som vill följa för tillfället så frågan är om jag ska våga åka på något själv eller skjuta på det...
 
Kom på en grej jag hemskt gärna skulle vilja kunna. Nämligen att sjunga opera.
Sedan mellanstadiet har jag fascinerats av musikstilen och drog mina vänner till vansinne bitvis när jag skulle bli operasångare.

Men går det öht att bli hyfsad på detta om man tar tag i detta i vuxen ålder?
Känns ändå lättare än saxofon :laugh:
 
Jag skulle vilja lära mej att sjunga opera. Jag är proffs på luftgitarr men skulle vilja lära mej spela el-gitarr och bas samt trummor.
Skulle vilja lära mej ryska, mandarin fornnordiska. Och lära om tyskan. Kan typ inget trots 3år på högstadiet och 1 år på mellanstadiet. Men har typ bara talang för språk och noll intresse för att läsa om jag inte är intresserad
Men vad kul en till som vill sjunga opera!
Men rent konkret hur går man tillväga?
 
Nu drömmer jag om en vandringsresa. Vill vandra mellan olika boenden så att jag slipper tält men bär gärna ryggsäcken själv. Jag har inte någon kompis som vill följa för tillfället så frågan är om jag ska våga åka på något själv eller skjuta på det...

Åh...jag tycker absolut att du ska ta en vandringstripp för dig själv. :)
 
Jag vill lära mej crawla! Jag var i min ungdom fantastisk på bröstsim, men jag lärde mig aldrig att crawla.

Jag har löst årskort i simhallen och ska ta några simlektioner för grunderna i crawl!
Gör det!!! Men många som går kurs slutar mitt i, ger upp, eftersom de inte får det att fungera. Det finns crawlkurser och det finns crawlkurser. Kan du hitta en Total Immersion-kurs så ta den! Swim smooth är också jättebra men Total Immersion är helt outstanding för nybörjare! Simcoachen är ett annat tips! Och - ge inte upp!!!
 
Jag hade som dröm när jag var tonåring att vara med i ett SM. Då var det ponnyhoppning som gällde, men drömmen om att vara med i ett svenskt mästerskap fanns kvar. 26 år gammal började jag med pole dance utan någon större dansbakgrund (dansade 2 år som 10-12 åring) och nu som 30+ står ett svenskt mästerskap på agendan. Jag har också genom pole dance lärt mig att stå på händer, inte bra, men jag kan - något jag alltid velat kunna som barn.
Åh vad roligt! Jag drömde med om SM som ungdom och har nu ett helt gäng SM i agility med min hund i bagaget. Lycka till!
 
Jag har bytt jobb och börjat göra mycket snabb karriär i en helt ny bransch. Jag har förvisso en lång universitetsutbildning bakom mig, men har haft så dåligt självförtroende på jobbfronten.

Vad jag önskar att göra är att flyga helikopter någon gång. Är mycket flygrädd men vill ändå. Helst över grand canyon. När sonen är halvvuxen vill jag luffa runt i Asien med honom.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Visste inte om jag skulle lägga denna som kropp och själ eller skola och jobba, men det gör väl detsamma. Om någon listar ut vem jag är...
2
Svar
33
· Visningar
4 070
Senast: AchyBreaky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp