Lära sig rida storhäst "på riktigt"...hur då?

Åh, tack för alla åsikter! :D
Tyvärr är det så många att jag inte orkar tagga alla, men svarar här, mer "allmänt" i stället.

Nej, men grunden till detta är ju att jag är dressyrryttare (surprise, surprise med tanke på mitt nick! :p) och har bestämt att jag ska starta LA någon gång i mitt liv, MsvC är en dröm, men hoppas på det också. Och när man då är ute tittar på tävlingar på ungefär den nivån (tänk regional LA-MsvC) har ju alla stora D-blods avkommor på 170-180 cm känns det som...Och då tänkte jag typ "tänk vad märkligt om jag skulle komma där, på den där reg. LA:n med typ 160 cm welsh cob/irländare/vad det nu kan vara, det kan ju inte gå" :eek:

Men jag hade uppenbarligen inte lite fel. Tack buke-experterna för eran input. Lika bra som vanligt! :D :love:

Ärligt talat, LA, MSVC är inte höga klasser. Ponnyer som är ridna av en duktig ryttare placerar sig utan problem. Har nog inte ens hört någon som resonerar som dig.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
552
Senast: Roheryn
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 033
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 470
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Jag skulle behöva lite input kring val av häst till min (snart) 13-åriga dotter. Hon har vuxit ur sin maxade b-ponny och skulle...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 424
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp