karamelldrottningen

Trådstartare
Med något passé idéer. Och som kläcker ur sig så dumma kommentarer så det blir tröttsamt.
Grejen är att han är duktig på det han gör. Men att hålla på så där jag orkar inte. Inte mot mig personligen men märker att det är en förlegad syn. Och må så vara om inte dessa höhö-kommentarer kom sen!

Blir så jävla trött!

Bara för att man är kvinna och gör ett fysiskt jobb. Sluta säga kommentarer som är sådär stenålders!

Vill inte skriva exakt vad han säger ifall att någon läser och känner igen sig. Men snart orkar jag inte vara tyst längre!

Sen säger han aldrig något dumt om mig någonsin vilket är konstigt eftersom jag är kvinna. Men till andra eller snarare om andra till andra när inte vederbörande är med.

Sen vet jag inte ska jag fortsätta blunda eller gå högre upp i skolan? Jag vill inte vara den jobbiga eleven som klagar på grejer men alltså kom igen! Blir så jävla trött!
 
Med något passé idéer. Och som kläcker ur sig så dumma kommentarer så det blir tröttsamt.
Grejen är att han är duktig på det han gör. Men att hålla på så där jag orkar inte. Inte mot mig personligen men märker att det är en förlegad syn. Och må så vara om inte dessa höhö-kommentarer kom sen!

Blir så jävla trött!

Bara för att man är kvinna och gör ett fysiskt jobb. Sluta säga kommentarer som är sådär stenålders!

Vill inte skriva exakt vad han säger ifall att någon läser och känner igen sig. Men snart orkar jag inte vara tyst längre!

Sen säger han aldrig något dumt om mig någonsin vilket är konstigt eftersom jag är kvinna. Men till andra eller snarare om andra till andra när inte vederbörande är med.

Sen vet jag inte ska jag fortsätta blunda eller gå högre upp i skolan? Jag vill inte vara den jobbiga eleven som klagar på grejer men alltså kom igen! Blir så jävla trött!
Du ska lämna in formellt klagomål ”högre” upp. Du är inte jobbig, du räddar andra från att bli utsatta.

Alternativet är att säga det direkt till vederbörande, men det kräver vissa förutsättningar. Att gå högre upp är bättre på många sätt.
 
Med något passé idéer. Och som kläcker ur sig så dumma kommentarer så det blir tröttsamt.
Grejen är att han är duktig på det han gör. Men att hålla på så där jag orkar inte. Inte mot mig personligen men märker att det är en förlegad syn. Och må så vara om inte dessa höhö-kommentarer kom sen!

Blir så jävla trött!

Bara för att man är kvinna och gör ett fysiskt jobb. Sluta säga kommentarer som är sådär stenålders!

Vill inte skriva exakt vad han säger ifall att någon läser och känner igen sig. Men snart orkar jag inte vara tyst längre!

Sen säger han aldrig något dumt om mig någonsin vilket är konstigt eftersom jag är kvinna. Men till andra eller snarare om andra till andra när inte vederbörande är med.

Sen vet jag inte ska jag fortsätta blunda eller gå högre upp i skolan? Jag vill inte vara den jobbiga eleven som klagar på grejer men alltså kom igen! Blir så jävla trött!
Håller med @sjoberga, gå högre upp. Det är skolans uppgift att se till att undervisningen bedrivs med en värdegrund och sålunda ska de följa upp att personal faktiskt följer den också.
 
Som ung jobbade jag bredvid (som praktikant) en lärare som hade märkliga beteenden mot unga kvinnliga elever (men själva beteendet i grupp var inte brottsligt). Det ignorerades och skämtades bort när jag tog upp det, vid flera tillfällen. Jag ångrar än idag att jag inte hade mod att ta det vidare upp ett eller två hack till. Några år senare fick jag veta att han blivit dömd för sexuellt ofredande mot mer än en elev.
 
Med något passé idéer. Och som kläcker ur sig så dumma kommentarer så det blir tröttsamt.
Grejen är att han är duktig på det han gör. Men att hålla på så där jag orkar inte. Inte mot mig personligen men märker att det är en förlegad syn. Och må så vara om inte dessa höhö-kommentarer kom sen!

Blir så jävla trött!

Bara för att man är kvinna och gör ett fysiskt jobb. Sluta säga kommentarer som är sådär stenålders!

Vill inte skriva exakt vad han säger ifall att någon läser och känner igen sig. Men snart orkar jag inte vara tyst längre!

Sen säger han aldrig något dumt om mig någonsin vilket är konstigt eftersom jag är kvinna. Men till andra eller snarare om andra till andra när inte vederbörande är med.

Sen vet jag inte ska jag fortsätta blunda eller gå högre upp i skolan? Jag vill inte vara den jobbiga eleven som klagar på grejer men alltså kom igen! Blir så jävla trött!
Ta det högre upp, det kan mycket väl finnas flera anmälningar och ytterligare en gör att man kan agera.
 
Vi tog alltid upp sådant högre upp när jag pluggade på universitetet. Flera gästlärare fick inte komma tillbaka pga hur de betett sig mot studenterna. Hade vi inte tagit upp det högre upp hade aldrig någon vetat om det.
Om du inte orkar ta tag i det så är ett alternativ att skriva in det i kursutvärderingen, bra om ni som har samma uppfattning gör det allihop.
 
Tack för era input alla! Verkligen :bow:
Tog upp det med två personer tidigare men de tyckte att det var bra att jag INTE reagerade. Så det inte blir jobbigt för mig sen :confused: i utbildningen.
Alltså visst kanske är lättast men är det verkligen det mest riktiga? Tycker jag nog inte själv heller.

Känns lite jobbigt att det då kommer fram att det är jag som klagat. För märkligt nog så vill jag nån stans kunna hålla kvar den här läraren kunna fråga om hjälp vid behov kanske osv och han har en del inflytande. Kommer det fram att jag klagat på honom lär ju det inte bli nåt med det sen. Så visst jag är ego!
Men samtidigt så trött. Hade jag personligen blivit bemött så hade det varit lättare. Eller om han hade varit en dålig lärare. Nu är det inte så.
Men måste nog göra nånting. Känner detta är inte bra alls.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 526
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 773
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Är sällan särskilt tillfredställande? Jag vet inte ens vad jag vill känna, men jag vet att jag inte vill upptäcka att hon som kallade...
Svar
0
· Visningar
1 160
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp