Läskig ASMR film?

TeamLundVer

Trådstartare
Vår dotter älskar slimeklipp på Youtube och de flesta av dem betecknas ju som ASMR som jag förstått är en stor grej för många även om jag inte själv förstår mig på det.

Pga att de betecknas med ASMR så fick hon nu en "rekommendation" av youtube om ett annat ASMR-klipp.

Jag känner att jag reagerar starkt negativt på det här klippet, jag tycker själv personen i filmen verkar försöka vara erotisk och hela upplägget med trädocka mm gör att jag tyckte det var skitläskigt.

Dottern tyckte som väl var att det var tråkigt så jag slapp se hela men är det bara jag som reagerar såhär?

Ni som gillar ASMR-klipp vad säger ni? Är detta avslappnande?

 
Super creepy, men jag vet inte om jag tyckte att där fanns något speciellt sexuellt med den?
 
ASMR är för mig riktigt uppstressande och obehagligt, vad det än är som ska ASMRas. Viskningar/äta/borsta hår/måla... whatever. :D Så ja, jag tyckte denna var obehaglig men kanske inte läskig.
Såg inte riktigt det sexuella?

Det finns betydligt värre saker på youtube som ser ut som oskyldigt barninnehåll :angel: Väldigt mycket sexuellt som förkläds som barninnehåll med.
 
Upplevde inget erotiskt alls med den :) kändes väldigt harmlös. Är något för folk som gillar ljudet av träsaker mot varandra :)
 
Vår dotter älskar slimeklipp på Youtube och de flesta av dem betecknas ju som ASMR som jag förstått är en stor grej för många även om jag inte själv förstår mig på det.

Pga att de betecknas med ASMR så fick hon nu en "rekommendation" av youtube om ett annat ASMR-klipp.

Jag känner att jag reagerar starkt negativt på det här klippet, jag tycker själv personen i filmen verkar försöka vara erotisk och hela upplägget med trädocka mm gör att jag tyckte det var skitläskigt.

Dottern tyckte som väl var att det var tråkigt så jag slapp se hela men är det bara jag som reagerar såhär?

Ni som gillar ASMR-klipp vad säger ni? Är detta avslappnande?


Halva grejen som har gjort ASMR "stort" är ju att det har en sexuell koppling, det är en fetisch. En sådan som jag aldrig har förstått, för mig är det ungefär som att lyssna på nån som drar naglarna på en griffeltavla :yuck:
 
Jag följer en tjej på fb som gör detta fast med mat, alltid teman tec färg. Älskar det! Vet egentligen inte riktigt varför, men jag blir nöjd ev avslappnad?
Tycker inte ditt klipp i sig är läskigt eller erotiskt?
 
Halva grejen som har gjort ASMR "stort" är ju att det har en sexuell koppling, det är en fetisch. En sådan som jag aldrig har förstått, för mig är det ungefär som att lyssna på nån som drar naglarna på en griffeltavla :yuck:
Nej det är verkligen inte sexuellt. Jag lyssnar på asmr de flesta kvällar för att kunna somna, och ibland när jag ska ta en powernap på dagen med. Jag använder det för att kunna slappna av, sluta tänka på allt och därmed kunna somna.
 
ASMR är för mig riktigt uppstressande och obehagligt, vad det än är som ska ASMRas. Viskningar/äta/borsta hår/måla... whatever. :D Så ja, jag tyckte denna var obehaglig men kanske inte läskig.
Såg inte riktigt det sexuella?

Det finns betydligt värre saker på youtube som ser ut som oskyldigt barninnehåll :angel: Väldigt mycket sexuellt som förkläds som barninnehåll med.
Jag känner mest att sättet hon viskar på i min värld antyder upphetsning
 
Nej det är verkligen inte sexuellt. Jag lyssnar på asmr de flesta kvällar för att kunna somna, och ibland när jag ska ta en powernap på dagen med. Jag använder det för att kunna slappna av, sluta tänka på allt och därmed kunna somna.
Men tycker du hennes klipp är avslappnande?
Jag kan förstå den som gillar andra typer av ASMR även om jag inte själv har ngn behållning av det
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 177
Senast: Sirap
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 510
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund Jag visste inte alls vad jag skulle döpa rubriken till. Som flera redan säkert vet så har Cas spondylos och flög utan större varningar...
2
Svar
26
· Visningar
2 364
Senast: linnsan
·
Övr. Katt Det känns helt overkligt, jag har nog inte förstått det än. Sent i onsdags kväll försvann hon i mina armar, hon fick det lugnt den sista...
Svar
5
· Visningar
2 157
Senast: tassel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Sminktråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp