Läskig ASMR film?

Jag vet att det inte är en populär åsikt att skriva, särskilt i forum som detta ;)

Men du kan ju googla artiklar, forum eller kolla lite porrhubbar om du vill se mer.

Här kan du börja lite:
https://www.thedailybeast.com/asmr-and-the-rise-of-the-whisper-fetish
Alltså. Jag har googlat. Hade det varit det sexuella som orsakade uppsvinget för asmr hade det lättare kommit fram, nu hittar jag bara åtskilliga artiklar där det påpekas att NEJ det är inte sexuellt men extremt mycket material från kvinnliga kreatörer sexualiseras och asmr har främst kvinnliga kreatörer. Jag kommer inte porrsurfa för att forska i detta så du får leva med att jag fortsatt tvivlar i denna fråga.
 
Jag är inte inne i ASMR (videon i trådstarten tyckte jag mest var tråkig) men, apropå diskussionen om sexuell laddning, så tänker jag att det inte är så konstigt att det används på det sättet. Utifrån vad en snabb googling ger så skapar ASMR hos andra ungefär samma upplevelser som jag får när någon stryker mig över ryggen. Det är skönt, kittlande och avslappnande, och beroende på kontext, sexuellt laddat. . Det går att meditera sig till orgasm men det betyder inte att all meditation är sexuell. En orgasm är också lugnande och ångestdämpande, för att vända på resonemanget.

ASMR används på olika sätt av olika människor och jag ser verkligen inget negativt med någotdera. Att något som stimulerar positiva reaktioner också används i sexuella sammanhang förvånar mig inte alls. Och vill man bara ha det som avslappningshjälp så kör på. Jag fortsätter använda läderprodukter även om det finns en utbredd fetischism inom det. Each to their own.
 
Alltså. Jag har googlat. Hade det varit det sexuella som orsakade uppsvinget för asmr hade det lättare kommit fram, nu hittar jag bara åtskilliga artiklar där det påpekas att NEJ det är inte sexuellt men extremt mycket material från kvinnliga kreatörer sexualiseras och asmr har främst kvinnliga kreatörer. Jag kommer inte porrsurfa för att forska i detta så du får leva med att jag fortsatt tvivlar i denna fråga.
Haha, okej. Det är säkert sexism som är problemet här! Det är bara hat mot alla kvinnliga kreatörer ;)
 
Haha, okej. Det är säkert sexism som är problemet här! Det är bara hat mot alla kvinnliga kreatörer ;)
Nej men íbland kan saker som unga kvinnor gör för unga kvinnor hamna i lite konstiga fack när manliga vuxenvärlden stöter på det och inte kan placera det.

Jag har ju extremt dålig koll på ASMR men det lilla jag har sett ger mig associationer till småflickor som leker fläta hår mer än till div mindre oskyldiga saker.

Jag hade nog uppfattat ASMR som något som fler kvinnor lyssnar på och som fler kvinnor tillverkar för andra kvinnor. Men att det finns män som gör ASMR och som lyssnar också. Men att om anslaget är liknande det i porr kan det vara kausalitet inte korrelation.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 183
Senast: Sirap
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 575
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund Jag visste inte alls vad jag skulle döpa rubriken till. Som flera redan säkert vet så har Cas spondylos och flög utan större varningar...
2
Svar
26
· Visningar
2 369
Senast: linnsan
·
Övr. Katt Det känns helt overkligt, jag har nog inte förstått det än. Sent i onsdags kväll försvann hon i mina armar, hon fick det lugnt den sista...
Svar
5
· Visningar
2 166
Senast: tassel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp