Läskig ASMR film?

Vår dotter älskar slimeklipp på Youtube och de flesta av dem betecknas ju som ASMR som jag förstått är en stor grej för många även om jag inte själv förstår mig på det.

Pga att de betecknas med ASMR så fick hon nu en "rekommendation" av youtube om ett annat ASMR-klipp.

Jag känner att jag reagerar starkt negativt på det här klippet, jag tycker själv personen i filmen verkar försöka vara erotisk och hela upplägget med trädocka mm gör att jag tyckte det var skitläskigt.

Dottern tyckte som väl var att det var tråkigt så jag slapp se hela men är det bara jag som reagerar såhär?

Ni som gillar ASMR-klipp vad säger ni? Är detta avslappnande?


Fick inget erotiskt intryck. Däremot intrycket av jävlar vad märkliga grejer det finns. :crazy:
 
Nej det är verkligen inte sexuellt. Jag lyssnar på asmr de flesta kvällar för att kunna somna, och ibland när jag ska ta en powernap på dagen med. Jag använder det för att kunna slappna av, sluta tänka på allt och därmed kunna somna.
Det är inte sexuellt för alla. Men det är en fetisch också.
 
Men allt kan ju vara en fetish för någon. Jag tycker inte barfotafötter är sexuellt men vissa har det som stor fetish. Det gör inte fötter per automatik sexuella.

Jag menar inte att det är en fetisch såsom du beskriver det "men allt kan ju vara det för nån enstaka person nånstans i världen". Jag menar att det är en stor anledning till varför det plötsligt finns överallt & har den populariteten det har.
 
Jag menar inte att det är en fetisch såsom du beskriver det "men allt kan ju vara det för nån enstaka person nånstans i världen". Jag menar att det är en stor anledning till varför det plötsligt finns överallt & har den populariteten det har.
Så asmr är stort bland barn och ungdomar för att det är en vida känd fetish...?
 
Kan du utveckla, eftersom jag uppenbarligen misstolkar dig? Tolkar jag inte rätt första gången lär det inte ändras för att jag läser samma ord en gång till.
Det underlättar om du inte lägger till ord när du läser vad jag skriver..

En stor anledning till att det fått sån stor spridning överallt är pga att det är en fetisch. Inte pga att barn har den fetischen. Men när nått blir populärt och sprids överallt, även på youtube, facebook mm, så kommer detta förstås även bli nått som barn och ungdomar intresserar sig för. Särskilt när det är nått som inte är _uttryckligen_ sexuellt innehåll, som inte blockas av nån social media, är nått som alla kan delta i och skapa, etc.
 
Det underlättar om du inte lägger till ord när du läser vad jag skriver..

En stor anledning till att det fått sån stor spridning överallt är pga att det är en fetisch. Inte pga att barn har den fetischen. Men när nått blir populärt och sprids överallt, även på youtube, facebook mm, så kommer detta förstås även bli nått som barn och ungdomar intresserar sig för. Särskilt när det är nått som inte är _uttryckligen_ sexuellt innehåll, som inte blockas av nån social media, är nått som alla kan delta i och skapa, etc.
Vad har du för belägg för att det är en fetisch och det är anledningen till spridningen?
 
Vår dotter älskar slimeklipp på Youtube och de flesta av dem betecknas ju som ASMR som jag förstått är en stor grej för många även om jag inte själv förstår mig på det.

Pga att de betecknas med ASMR så fick hon nu en "rekommendation" av youtube om ett annat ASMR-klipp.

Jag känner att jag reagerar starkt negativt på det här klippet, jag tycker själv personen i filmen verkar försöka vara erotisk och hela upplägget med trädocka mm gör att jag tyckte det var skitläskigt.

Dottern tyckte som väl var att det var tråkigt så jag slapp se hela men är det bara jag som reagerar såhär?

Ni som gillar ASMR-klipp vad säger ni? Är detta avslappnande?


Det där landade INTE väl hos mig :laugh: Fy tusan vad creepy.. Men med det sagt tror jag att jag sett en del annat inom ASMR som jag tyckt varit både ganska mysigt och avslappnande.
 
Det underlättar om du inte lägger till ord när du läser vad jag skriver..

En stor anledning till att det fått sån stor spridning överallt är pga att det är en fetisch. Inte pga att barn har den fetischen. Men när nått blir populärt och sprids överallt, även på youtube, facebook mm, så kommer detta förstås även bli nått som barn och ungdomar intresserar sig för. Särskilt när det är nått som inte är _uttryckligen_ sexuellt innehåll, som inte blockas av nån social media, är nått som alla kan delta i och skapa, etc.
För mig låter det som ett väldigt bakvänt resonemang.
Det går väldigt bra att uppskatta saker utan för den sakens skull ha något sexuellt som attraherar en.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 183
Senast: Sirap
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 570
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund Jag visste inte alls vad jag skulle döpa rubriken till. Som flera redan säkert vet så har Cas spondylos och flög utan större varningar...
2
Svar
26
· Visningar
2 369
Senast: linnsan
·
Övr. Katt Det känns helt overkligt, jag har nog inte förstått det än. Sent i onsdags kväll försvann hon i mina armar, hon fick det lugnt den sista...
Svar
5
· Visningar
2 165
Senast: tassel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp