Läsplatta

Googlat lite till och Pocketbook verkar ha en variant med webbläsare där man kan ladda ner direkt. Hittar dock fortfarande inget om det går att läsa tidningar på den.
 
Jag har läsplatta och använder Dropbox för att föra över böcker. Läsplattor är inte gjorda för att surfa på nätet i första hand så det är nog ganska osmidigt att försöka läsa tidningar på nätet. Läsplattor använder en annan skärmteknik elektroniskt bläck än surfplattor. En läsplatta är bra till att läsa längre böcker och skonsam mot ögonen.
 
Inser nu att jag inte alls vet hur det fungerar om man köper en e-bok. Får man en länk på mailen eller laddas boken ner på den dator/telefon/surfplatta man för tillfället använder? Samma fråga för låneböcker på bibliotek.

Och finns webbläsare på alla läsplattor? I så fall borde det ju gå att öppna och läsa e-tidningar via mailen eller deras hemsidor. Någon som testat det?
Har aldrig köpt en e-bok, men på biblioteket får man en länk och kan välja om man vill ladda ner eller läsa strömmande från hemsidan. Jag brukar som sagt ladda ner utan problem till min surfplatta. Man får ha lite tålamod när man klickar sig fram i webbläsaren bara.
 
Googlat lite till och Pocketbook verkar ha en variant med webbläsare där man kan ladda ner direkt. Hittar dock fortfarande inget om det går att läsa tidningar på den.
Jag ska inte säga att det inte finns, men jag tycker att böcker med foton i är lite tröglästa/trögbläddrade på läsplatta, så jag har svårt att föreställa mig att det skulle gå (bra) att läsa tidningar i en.
 

Liknande trådar

Fritid Jag har ett helt rum fyllt av böcker. Jag inser krasst att de flesta läser jag bara en gång. Efter att dessutom ha gjort några långa...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 838
Senast: warg
·
IT & mobiler Har av och till funderat på att skaffa en läsplatta, men i ärlighetens namn läser jag inte speciellt mycket skönlitteratur. När jag var...
2
Svar
22
· Visningar
4 101
Senast: krambanan
·
Relationer Man 1: (Bor i annat land, träffat genom gemensamma vänner på festlig tillställning i sagda land.) Jag: lägger upp bild på fb några dagar...
14 15 16
Svar
307
· Visningar
32 933
Senast: tjenixen
·
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 295
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp