Lätt femgång

fia0

Trådstartare
Hur går det till när man ska lägga passen? Beror det på om man är en eller flera på banan? Annars har man väl tre försök med galopp på kortsidorna eller? :confused:
 
Lätt femgång :confused:

Nog för att det kan vara en önskvärd tävlingsgren, men tydlig grisepass på långsidorna :rofl:
 
Det är kanske lite olika från klubb till klubb hur man hanterar denna gren, annars brukar den gå med 3 ekipage på banan och i samma gångartsföljd som lätt 4-gång. Passen ligger då i slutet, och man har 3 försök på sig som i en finalridning.
 
Tack! Jodå lätt femgång finns ganska ofta med numer verkar det som. Själv ska jag göra ett försök och hoppas på att det inte blir alltför grisepassig :rofl: Fast det är mest på kul jag ska vara med
 

Liknande trådar

Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 579
Senast: JohannaB
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
1 876
Senast: JohannaB
·
Kropp & Själ Jag har jättesvårt för tabletter. Pyttesmå piller funkar bra, och huvudvärkstabletter funkar på grund av formen. Men typ alla...
Svar
15
· Visningar
531
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
10 992
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp