Lätta maträtter för kräsen 16åring

Sv: Lätta maträtter för kräsen 16åring

Men metall ska man väl inte köra i mikron?

Själv brukar jag köpa påsris, det går inte heller att misslyckas med det. I med påsen när vattnet kokar, rör lite, ställ en klocka. :D
 
Sv: Lätta maträtter för kräsen 16åring

Men metall ska man väl inte köra i mikron?

Själv brukar jag köpa påsris, det går inte heller att misslyckas med det. I med påsen när vattnet kokar, rör lite, ställ en klocka. :D

Näh inte är det att rekommenderar iaf, kanske funkar med Ikeas låssas bestick men det räcker med en flrgyld guldkant på en talrik för att de ska börja gnistra så jag skulle inte rekommendera någon att experimentera med vilka metaller sim fungerar eller inte fungerar :p

Kollade vad som stod på wiki "Alla typer av metallföremål har tidigare ansetts som en fara att värma i mikrovågsugnen med risk att förstöra mikron, men 2007 gav omfattande tysk forskning andra slutsatser.[5] Nu rekommenderas ibland viss metallanvändning såsom tesked eller aluminiumfolie av tillverkarna för att få önskad värmefördelning.[6] Metallanvändning bör för övrigt undvikas, med risk för gnistbildning eller försämrad uppvärmning då mikrovågorna inte kan tränga igenom metallen. För den som vill använda metallkärl finns speciella aluminiumformar som är särskilt anpassade för mikrovågsugn.
Tallrikar med guld- eller silverkant bör inte värmas i mikrovågsugnen eftersom dekoren kan bli missfärgad eller delvis försvinna.[7]"
 
Senast ändrad:
Sv: Lätta maträtter för kräsen 16åring

Som sagt, det funkar alldeles utmärkt utan sked. Vet tyvärr inte vilken sorts metall våra bestick är av, ej heller den som gav mig tipsets bestick, men från IKEA är de ej och definitivt inte låtsas då jag använde besticken senast idag ;)
Skämt å sido, man kan koka riset i mikron (med sked eller ej...) om man vill ha tid att göra annat så slipper man stå och glo på vatten som kokar typ :d
 
Sv: Lätta maträtter för kräsen 16åring

Som sagt, det funkar alldeles utmärkt utan sked. Vet tyvärr inte vilken sorts metall våra bestick är av, ej heller den som gav mig tipsets bestick, men från IKEA är de ej och definitivt inte låtsas då jag använde besticken senast idag ;)
Skämt å sido, man kan koka riset i mikron (med sked eller ej...) om man vill ha tid att göra annat så slipper man stå och glo på vatten som kokar typ :d

:rofl: härligt.

Men enligt wiki (allvetande wiki :angel:) så stod de ju att man fick ha vissa metaller läste också att runda bestick som skedar skulle vara säkrade än spetsiga som knivar om detta stämmer lämnar jag osagt.
 

Liknande trådar

Äldre Börjar skolan om en vecka och har insett att det inte blir några nådiga pendlingstider, kommer åka hemifrån 6.00 på morgonen och komma...
Svar
18
· Visningar
3 816
Senast: GotAsecret
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Tänk att det ska vara så svårt att hitta på god, nyttig, enkel och snabblagad mat. När jag kommer hem från jobbet vid sexblecket så är...
Svar
0
· Visningar
227
Senast: Magiana
·
Kropp & Själ Jag måste ändra om min mat. Kopierar från beachtråden jag äter normalt. frukost runt 10 En shake/lunch vid 13 (beroende på, börjat med...
2
Svar
22
· Visningar
3 977
Senast: Sleepan
·
C
  • Låst
Övr. Barn Hej hopp! Min 1,5-åriga son har problem med att han ibland får ett väldigt elakt och frätande bajs. Det måste vara något som är för...
Svar
10
· Visningar
3 470
Senast: Cillavan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp