Lättlagad förrätt

SkorpSmulan

Trådstartare
Behöver tips på en förrätt eller liten aptitretare som är enkel att göra.
Inga skaldjur, ingen svamp, ingen stark ost och helst ingen soppa heller.
 
Sparris. Koka, grilla eller stek. Lite olivolja och hyvlad pecorino på alternativt något kryddsmör. Detta gör man lätt själv genom att köra smöret i micron så att det precis blir mjukt, röra i smaksättningen och sedan låta svalna och kyla. Smöret kan du göra långt i förväg, sparrisen ska vara varm men det är ju extremt enkelt att fixa.

Rekommenderar verkligen med hyvlad pecorino! Lidl brukar ha sardisk som är mild.
 
Krustader. Bara att köpa någon god röra i fisk/delidisken.
30092
 
Olika typer av tapas? :) Finns hur många varianter som helst att kolla upp, går bra att förbereda dagen innan och jag tror det är hyfsat lätt att hitta variationer så att det passar de flesta.
Det är ju smart förstås, tänkte inte på det.
Sparris. Koka, grilla eller stek. Lite olivolja och hyvlad pecorino på alternativt något kryddsmör. Detta gör man lätt själv genom att köra smöret i micron så att det precis blir mjukt, röra i smaksättningen och sedan låta svalna och kyla. Smöret kan du göra långt i förväg, sparrisen ska vara varm men det är ju extremt enkelt att fixa.

Rekommenderar verkligen med hyvlad pecorino! Lidl brukar ha sardisk som är mild.
Lät jättegott, tror dock inte att det är något som faller mina gäster i smaken.
Röra med lax och göra tunnbrödsrullar? Vill man inte ha lax går det att göra på skinka också.
Ja smart, skinka och tunnbröd är "ofarligt när man har med kräsna individer att göra 😁 men går att göra gott också. Det kan nog passa.
Krustader. Bara att köpa någon god röra i fisk/delidisken.
Visa bifogad fil 30092
Också väldigt smart. Tack 👌
 
Smakar inte så mycket, så ingen större förlust :D
Men de är som en liten, smaklös båt som man kan fylla med gott och äta utan att bli kladdig om fingrarna. Min farmor körde dem alltid och en del av mina vänner. För skagenröra vad strut är för glass :)

Själv gör jag mini-quicher eller "filodegspiroger" med olika innehåll och typ en tandpetarversion av någon rätt, så jag glömmer alltid att krustader finns.

(Ett tips på hors-d'œuvre-fronten är annars om man har nära till ett Picard. De säljer fryst fransk mat och brukar ha lite (tyvärr ofta menlösa, men fungerande) alternativ).

Fast givet hur sällskapet beskrivs, så tror jag att en tunnbrödsrullad funkar finfint.
 

Liknande trådar

Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 485
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 093
Mat Ska ha en middag och lite speciella förutsättningar och behöver tips på maträtter med låg proteinhalt. Av hälsoskäl får en person inte...
Svar
16
· Visningar
1 291
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp