Lättskött växt till badrummet?

Mineur

Trådstartare
Moderator
Jag är ute efter en hyfsat fin, medelstor, lättskött grön växt att ha i badrummet. Jag har provat med ampellilja som Google sa skulle vara perfekt för ändamålet, men den verkade inte alls trivas utan bladens toppar blev fort bruna.

Tanken är att växten ska stå på en hylla en bit från fönstret (som är ca 50x50cm stort), så den kommer att få en del dagsljus men sällan något direkt solljus.

Tips?
 
Flasklilja? Tycker den verkar se likadan ut, men bara stanna i växten och vänta på bättre tider om den inte gillar sakernas tillstånd.
 
Åh vad bra med en massa förslag!

Jag har en massa elefantöra-skott som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av, så jag tror jag börjar med det och ser hur det går!

Tack! :)
 
Jag håller med, alevera är otroligt tacksamma och dessutom hjälpsamma. :heart Så lätt att klippa ett blad och smeta på ett sår eller bara för hudvård. Går ju dessutom att äta. :D
 
Får jag kapa tråden lite? :o
Vad skulle ni rekommendera till ett badrum utan fönster (får inte lukta något) ? :)
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag vill ha fina växter i alla mina fönster, men det går inget vidare för alla växer sig för stora. Har +30 cm djupa fönster, lagomt...
Svar
6
· Visningar
1 283
Senast: Tant Acka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp