Lättskötta blombuskar??

Tror de är En eller ngt liknande. Har dålig koll på träd :(. Ska ta bort ett så man lite lättare kan köra in på uppfarten. Kanske bara planterar ngn murgröna på muren sen.
Murgröna kan också ha en tendens att sprida sig och ta över, jag satte några exemplar vid en mur som numera inte syns och även gräsmattan bredvid, kanske 25 x 15 m, är helt täckt av murgröna.
 
Ta murreva istället 😍
Vet inte skillnaden >_<

Känner mig lagom lost när alla börjar rabbla latinska blom namn och termer :o.
som sagt är jag helt vilse bland växter, närmsta jag kommut till att hålla en krukväxt vid liv är en orikide på 3år från ica som dör och återuppstår 10ggr om året och vattnas en gång i månaden nör jag kommer ihåg och råkar ha ett glas vatten i handen :rofl:..
 
Då går ju syren bort. Även budleja och schersmin kan bli mycket större. Ölandstok kan vara bra tror jag.
I häcken kan det få vara så högt det vill, ligustern i den är ca 4m hög på sina ställen +flera träd. Tänkte mest framför huset som 1.5 är bättre

Syren och fläder osv kan jag tänka mig att plantera i en hörna där häcken fick röjas ordentligt så är mycket sol nu, i alla fall tills häcken tagit sig ,och då växer förhoppningsvis syrenen in i häcken också :)
 
Eftersom det är plattskåne jag bor i så blåser det ordentligt hela tiden.
så jag vill ha en tät häck med mycket löv året runt, så blir att jag klipper den in mot tomten och låter resten växa så mycket det vill (fårhage på andra sidan och kan inte bli värre än vad det varit tills nu ;) )
 
Vet inte skillnaden >_<

Känner mig lagom lost när alla börjar rabbla latinska blom namn och termer :o.
som sagt är jag helt vilse bland växter, närmsta jag kommut till att hålla en krukväxt vid liv är en orikide på 3år från ica som dör och återuppstår 10ggr om året och vattnas en gång i månaden nör jag kommer ihåg och råkar ha ett glas vatten i handen :rofl:..
Murreva är en söt liten växt som bor i sprickorna i muren :) https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Murreva
Den är inte lika dominant som murgröna 👍
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp