Lättviktstält

strawberrysylt

Trådstartare
En till tråd om tält, men de jag hittade var gamla...

Jo, visst är vi några här som gillar att tälta? Tycker mig minnas det iaf.

Jag undrar om någon har erfarenhet av detta tält?
Det är McKinleys Quantum 10.2.

Vi har nyss köpt två tält i familjen, fast detta väger 50% mindre (1350 g). Det är ju då även mindre, så jag tänker vill man ta in ryggsäcken blir det att ha den som kudde ...?
Men lägre vikt vore ju nice, särskilt om man vill bära mat för flera dagar också... Vi var nyss ute i 4 dagar och det funkade fint med tältet vi hade och jag tyckte inte vi hade typ nåt onödigt med oss, men lite kunde man säkert ha tagit bort.

Jag är medlem i flera lättviktsgrupper på fb, men ville höra med er också 😊.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20220726-093902_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20220726-093902_Samsung Internet.jpg
    70,8 KB · Visningar: 4

Liknande trådar

Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
858
Senast: Bison
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 310
Senast: Mineur
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
24
· Visningar
1 790
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 344
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp