Låg midja - Ridbyxor - Lista

M

Molly80

Kan inte alla hjälpas åt att göra en lista över ridbyxor med låg midja? Det verkar som om väldigt många trivs med denna modell!

Jag är på jakt efter nya ridbyxor, och är byggd så konstigt att mina Pikeur Cindy inte alls är särskillt låga utan snarare normala i midjan. Jag vet inte hur många ridbyxor jag provat som slutat 5 cm nedanför brösten:confused: Visserligen är jag kort, men ändå. 34 i Pikeur Cindy/Ciara sitter som en smäck, men det vore roligt att variera sig lite med!

Så:

Märke:
Modell:
Storlekar:
Ca. pris:
Kortfattat övrigt: t.ex. material, skoning, stela, smala/stora i benen, slitstarka osv.
Gärna bild (fast tänk på reglerna)
Nåt mer om jag glömt det.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

Märke: Pikeur
Modell: Cindy/Ciara
Ca. pris: Cindy ca 1600-1700 kr. Ciara ca 1300-1400 kr
Storlekar: Dam från 34. Finns även med långa ben. Då är 72 som 36 fast med långa ben (alltså gånger 2).
Övrigt: Cindy är helskodd, jättemjuk och "tunn" skoning. Ciara är tygskodd. Materialet är lite "hårdare" och "glansigare" än tyg/bomullsridnyxor.
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

Är det någon som vet om Cindy/Ciara finns i barnstorlek och vad den heter då?
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

Jätterolig tråd! Gärna lite billigare märken också om det finns får ni slänga in, för jag har då inte råd att lägga över tusenlappen på ridbyxor men jag vill gärna ha ett par med låg midja!
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

treadstone oskodd tvåfärgad
pris runt 400:-
storlekar tyska 76, 80, långa ben.
Jättesköna, mjuk bomullsbyxa

Kyra K Max
apsnygg bya med vita stickningar, bred linning o låg midja
pris dryga tusenlappen för oskodda o några hundra mer för helskodda
tyska storlekar på den med
är ganska lik cindy i materialet men mjukara o följsammare, helt underbara!
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

treadstone vars hittar man denna? hur långa ben är det kan en vanlig människa utan långa ben ha dem?
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

JAg gillar lite högre själv, men börjes helskodda för just över 300kr dom är låga i midjan..
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

treadstone=märke?
vad heter modellen isåfall?
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

Jag har följande ridbyxor med låg midja

Märke: Kayrel Sportswear
Modell: St Petri
Storlekar: svenska storlekar 32-44
Ca. pris: 1500 kr
Kortfattat övrigt: Knäskodda. Bra tyg och kvalitet, stretchig och "mjuk. Bra passmodell. Normala ben.
4625066.jpg
[/url][/IMG]

Märke: Equiline
Modell: Barrow
Storlekar:38-46 italienska storlekar ( 34-42 i svenska)
Ca. pris: 1000 kr
Kortfattat övrigt: Knäskodda i tyg. Bra tyg och kvalitet. Normal långa ben.
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

Märke: Riders company
Modell: Rutig ridbyxa (:confused:)
Storlekar: 120-170, 36-46
Ca. pris: 498 hos h*stboden.se
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

Cindy finns i barnstorlek. Den heter fortfarande Cindy...men det är ju andra storlekar. Det är bra att vara liten :)
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

Dessa har ganska låg midja. Iaf är de en budgetvariant! :bump:
Märke: Börjes
Modell: Domino
Storlekar:140-170 cl, 34-46
Ca. pris: 318 kr
Kortfattat övrigt: t.ex. material, skoning, stela, smala/stora i benen, slitstarka osv. 90% bomull, 10% spandex. Helskodd med clarino (finns även knäskodd modell). Ganska små i storlekarna, dock stretchiga. Mjuka, men är stela direkt efter tvätt. Korta ben.
Övrigt: Jag tycker de är bra budgetbyxor, som håller ok. Men skoningen blir ganska snabbt "torr" och nopprig. :( De krymper mer och mer med tvätt känns det som. Mycket mjuka och sköna, ger ej skavsår. Finns i snygga färger!
Gärna bild : Från sidan
Till häst, syns inte så jättebra...
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

HITTILS HAR VI KOMMIT PÅ 7 ST.:bow:

Pikeur - Cindy/Ciara

Treadstone - (oskodd, tvåfärgad)

Kyra K - Max

Kayrel Sportswear - St Petri

Equiline - Barrow

Riders Company - (rutig ridbyxa)

Börjes - Domino
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

kingsland jessica fancy finns också...men har inte provat dom själv
hittade även kyra k matador som står att dom har låg midja...
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

någon som vet var man hittar kyra k max byxorna...tycker jag googlat och hittat dom på ett ställe endast, skulle velat sett en bättre bild än den som var där...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

Mountain Horse har ridbyxor med låg midja, det är speciella modeller som har det. Ligger hyffsat i pris gissar väl på 400-900 beroende på modell och skoning. En del av deras byxor blir dock urtvättade rätt fort men har ett par nu som är tvätttade mkt och jättefina. I vilket fall så är de väldigt sköna.
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

Cavallo har ett par med sidoknäppning. Har tyvärr tappat namnet helt, återkommer om jag kommer ihåg det.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett par högt älskade Pikeur Lascara. Jag skulle kunna bo i dessa byxor, dock börjar de bli lite luggslitna och jag har insett...
Svar
7
· Visningar
1 266
R
Utrustning Skulle behöva lite tips på ridbyxor som är extra långa i benen, och gärna smalare i modellen. Har grymt svårt att hitta ridbyxor som...
Svar
18
· Visningar
2 780
Senast: panaccea
·
Utrustning Eftersom jag nästan bara använder mina pikeur cindy nu tycker jag alla "gamla" ridbyxor med hög midja är så obekväma. Men gillar ju...
Svar
4
· Visningar
977
Senast: bambi82
·
E
Utrustning finns sådana överhuvudtaget? tycker jag är ganska normalbyggd, 168 cm/57 kg, men tycker att alla ridbyxor jag provar är superhöga i...
Svar
14
· Visningar
1 509
Senast: alisson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp