Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

låg TShalt

M

maximilia

fick analysen på höet/ensilaget idag. TS på ensilaget är 45% bara, då måste jag ju ge jättemycket! hade tänkt ge 2-3 kg hö (lunch i hagen) med TS 84%, och sedan ensilage inne morgon, eftermiddag och kväll. men det blir ju jättemycket då, hon behöver minst 5kg TS/dag eftersom hon väger 500kg. eller har jag tänkt helt fel? jag är väldigt grön på det här med foderstater...

M

maximilia

har räknat lite... om hon får 2 kg hö, behöver hon minst 9 kg ensilage. då är hon uppe i ca 5,7 kg TS. det borde väl räcka? eller ska jag ge mer hö och mindre ensilage? vad hade ni gjort?

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6494 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Anläggning Hej! Jag skulle vilja veta lite vad ni skulle tipsa om att välja av några olika stall! Jag har snart två ponnyer, har en nu och tanken...
2
Svar
22
· Visningar
1 601
Foder&Strö Har precis fått analysen från årets hösilage och har räknat på höstens foderstat. Det är inget roligt hösilage iår, ganska lågt i...
2
Svar
26
· Visningar
2 038
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
1 366
Foder&Strö Köpte hö från en person som så att höensilge skulle va minst 70% ts och gav mig en analys efter pressning . Analysen såg väldigt bra ut...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar