Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst inne tror jag inte på någon bra framtid heller. Hela tillvaron går ut på att försöka lösa problem. Och jag har fullt upp med det. I några dagar nu har jag haft "laga mat" på min to-do-lista, men det kommer inte att bli gjort idag heller (och jag vet inte vad jag ska äta idag). Jag kämpar med att beta av allt annat som står på listan. Gå en promenad. Borsta tänderna. Plugga till BE. Dessa saker står varje dag på listan. Andra saker kan vara skura toaletten, gå ut med komposten, ta in ved, vika tvätt. Inget går automatiskt. Allt kräver en uppryckning och det är flera gånger varje dag jag ska orka prestera saker som står på min lista.

Och bristen på pengar är inte kul. Och sen när jag jobbar så orkar jag inte ha ett liv. Och så är jag alltid ensam. Det är så hopplöst och kommer aldrig att lösa sig.

Jag skulle vilja tjäna pengar på något jag orkar göra och som jag tycker är kul. Och lite kan man väl få in. Men jag kommer aldrig att kunna överleva på det. Klarar knappt av att sälja honungen från två kupor. Och hantverk tjänar man inga pengar på. Tror inte man kan tjäna något på att sälja ägg heller. Och airbnb drar väl bara in lite pengar på sommaren.

Känner sån hopplöshet idag. Gråter.
 

Jag har haft boendestöd idag. Jag lagade mat och boendestöd diskade och dammsög.

Men jag kommer inte vidare med mitt liv. Allt står bara still. Jag skulle behöva renovera min friggebod. Det har jag tänkt i nästan 8 år nu. Men inget händer. Inget annat händer heller.
 
Så jävla frustrerande att ha huvudet fullt med ideer men aldrig komma till skott med något.

Eller ja, jag byggde mig ju en honungsbod i somras, men den fick jag inte visa upp här. Inlägget togs bort. Så jävla ledsen för det också.
 
Så jävla frustrerande att ha huvudet fullt med ideer men aldrig komma till skott med något.

Eller ja, jag byggde mig ju en honungsbod i somras, men den fick jag inte visa upp här. Inlägget togs bort. Så jävla ledsen för det också.
Du kan lägga upp den igen - den var skitsöt! Anledningen till att det togs bort var de följande inläggen där det köptes honung om jag inte minns fel. :)
 
Du kan lägga upp den igen - den var skitsöt! Anledningen till att det togs bort var de följande inläggen där det köptes honung om jag inte minns fel. :)
Nej, det var inte för att folk köpte honung. Det var en annan tråd och de inläggen rensades bara bort. Hela tråden försvann inte så som tråden med min honungsbod. Där försvann allt av en anledning jag inte begriper.
 
Nej, det var inte för att folk köpte honung. Det var en annan tråd och de inläggen rensades bara bort. Hela tråden försvann inte så som tråden med min honungsbod. Där försvann allt av en anledning jag inte begriper.
Jag tror det var för att du skrev om någon facebookgrupp eller något sådant.
 
Nej, det var inte för att folk köpte honung. Det var en annan tråd och de inläggen rensades bara bort. Hela tråden försvann inte så som tråden med min honungsbod. Där försvann allt av en anledning jag inte begriper.
Då minns jag fel. Du får fråga varför. Jag är fullkomligt övertygad om att det inte hade med bilden på honungsboden att göra. :)
 
För att @Wille påstod att folk i gruppen skrivit saker som de inte gjort. Det är ju andra bukare som är med i samma grupper och dessa protesterade över hur gruppen/medlemmarna utmålades.
Folk sa faktiskt att jag inte kunde bygga en bod. De sa faktiskt att det inte går och att det är för svårt att bygga en bod om man är autistisk!!!! Faktiskt!!!! De ville trycka ner mig. Jag har ingen anledning att ljuga om det.

Men som vanligt så anser ni väl att jag ljuger.
 
Folk sa faktiskt att jag inte kunde bygga en bod. De sa faktiskt att det inte går och att det är för svårt att bygga en bod om man är autistisk!!!! Faktiskt!!!! De ville trycka ner mig. Jag har ingen anledning att ljuga om det.

Men som vanligt så anser ni väl att jag ljuger.
Jag tror att du ofta tolkar in och läser in saker på ett helt annat vis än vad andra gör och att du gärna låser in dig på den mest negativa tolkningen som möjligt.

Kanske dags att ringa psykiatrin om du inte vet hur du ska orka leva?
 
Inte rätt dag för att dra upp en massa gamla diskussioner tror jag. :heart

Oavsett är det nästan omöjligt att leva på det man tycker är roligt, det är så himla synd. :(
Jag tycker du är tuff som försöker hitta lösningar och projekt, men det ska mycket till innan egetproducerat blir något man kan leva på. Det är oftast sådant som får sätta guldkant åt fritiden - kan det dessutom generera pengar är det ju fantastiskt!
 
Jag tror att du ofta tolkar in och läser in saker på ett helt annat vis än vad andra gör och att du gärna låser in dig på den mest negativa tolkningen som möjligt.

Kanske dags att ringa psykiatrin om du inte vet hur du ska orka leva?
Det var klarspråk och jag har citerat rätt exakt. Det VAR fraser som "det går inte", "du kan inte", det är för svårt för en med autism". Och ytterligare en sak var att de påstod att de var REALISTISKA som talade om detta för mig.

Och vad fan ska psyk göra? Ingenting.
 
Inte rätt dag för att dra upp en massa gamla diskussioner tror jag. :heart

Oavsett är det nästan omöjligt att leva på det man tycker är roligt, det är så himla synd. :(
Jag tycker du är tuff som försöker hitta lösningar och projekt, men det ska mycket till innan egetproducerat blir något man kan leva på. Det är oftast sådant som får sätta guldkant åt fritiden - kan det dessutom generera pengar är det ju fantastiskt!
Det känns som en nödvändighet att hitta försörjning på annat sätt än lönearbete för jag klarar inte lönearbetets krav att vara på plats hela tiden. Hemma kan jag vila när jag behöver (alltså vila på riktigt och inte sitta på jobbet och kolla på klockan och undra hur länge det är okej att vila eller när det är dags att skutta upp och börja prestera igen) och jag kan jobba så långsamt jag behöver. På jobb känner jag press att prestera. På ett lönearbete är jag alltid lite spänd och mer på alerten än hemma. Och jag orkar inte ha det så.
 
Jag har ingen aning om vad för slags uppdrag det skulle vara eller var jag hittar sånt.

Jag tänker mig att jag ska ha en anställning men bara på 50% och det överlever jag inte på.

Jag har inga planer på att börja sälja sylt, saft och sånt. Inte ens grönsaker. Möjligen självplock så småningom när skogsträdgården börjar leverera.
Var det inte bokföring elelr liknande du gjorde innan? Det kanske finns sådana tjänster att söka. Om du kan göra det på 50% och hemmavid så att du kan vila borde det finnas lite kraft kvar att syssla med sidoprojekten kanske?

Jag menade inte att det måste vara samma projekt, bara att ett framgångsrikt koncept som går att leva på kan behöva börja smått men så småningom bli något man kan leva på. Det är få förunnat att på en gång kunna försörja sig på sådant de brinner för.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 317
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 414
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 016
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Den här tiden på året är alltid svår. Jag vet inte vad jag ska göra inomhus så många timmar när det är mörkt. När det blir mörkt så...
Svar
10
· Visningar
891
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp