Laga jeans?

Marvin

Trådstartare
Nån som är sykunnig som kan upplysa mig om det går att rädda mina favoritjeans! :eek::cry:

De har slitits långt uppe i grenen, och tillslut fått en reva där mina eh.. lårmuskler :angel: tittar ut! Inte så snyggt när man är på sjukhuset kanske...

Vad göra?
 
Sv: Laga jeans?

Textillim och en bit tyg från ett par andra jeans - klipp till lagom bit, limma och vips så funkar favoritjeansen igen.
//Luff - symaskinsvägrare
 
Sv: Laga jeans?

Smart, då slipper man konstiga sömmar.
I vilket fall som helst så lämnar jag nog in dem till en sömmerska för lagning, det är så billigt här!
Men låter bra att de iaf går att rädda! :banana:
 
Sv: Laga jeans?

En sömmerska lär knappast använda lim för att laga dem. Ifall du vill undvika sömmar alltså.;)
 
Sv: Laga jeans?

:rofl::rofl:
Bra idé!
Förutom att jag kommer att dö av värmeslag ganska snart! :p
 
Sv: Laga jeans?

jag lagade mina med lappochlim-knepet senast idag! det är ett otyg att jeans går sönder däruppe, och de som jag lagade idag var bara en knapp månad gamla dessutom!
men typiskt nog hade jag slängt kvittot :(
 
Sv: Laga jeans?

En månad bara! :eek:
Cyklar du mycket? Mina jeans slets snabbare när jag bodde i Linköping och cyklade Ryd-sjukhuset minst 2 ggr per dag.

Vart får man tag på jeanstyg att använda som lappar då? Vill ju inte offra några av de jag har.
 
Sv: Laga jeans?

jaa. :crazy:
visserligen inga dyra jeans (förutom för mig kanske...) och därmed ingen vidare kvalitet, men en månad ska de ju hålla minst tycker man...

nej, jag har inte cyklat på hela vintern nästan, har punka på cykeln :D däremot går jag en hel del, och mina lår är inte så, eeh, smala :angel:

jag använde ett par gamla jeans som slitits beyond lagningsnivån, annars vet jag inte riktigt hur man gör. i värsta fall går väl vilket kraftiga tyg som helst, i mitt fall var det bara en reva och den limmar man ju ändå ihop så att lapptyget inte syns igenom :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 746
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 435
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 933
  • Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 326
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp