Laga kameraobjektiv?

fijja

Trådstartare
Jag har en nikon D5100 kamera med ett objektiv som följde med vid köp för ett antal år sedan som duger fint till mig.
Tyvärr så halkade jag och tappade kameran och ngn liten plastbit i fästet på objektivet gick sönder så det går inte att fästa på kameran :(
Någon som har en aning om man kan lämna in eller är det bara att köpa nytt?
 
det är nog billigare att köpa ett nytt objektiv än att försöka laga det. Det är bara om det är ett väldigt dyrt objektiv det kan vara värt att laga
Ja misstänkte det. Är bara ett basic objektiv antar jag. Kan ingenting, men blir bättre foton än mobilen 🤣
 
Utan att veta var du bor så kanske du ska ta objektivet till en riktigt kamera affär typ Scandinavian Photo, rajala etc för att få en bedömning.... Jag tappade mitt Sigma som bröts isär och trodde att det skulle bli en kostsam historia men klarade mig med bara 1800.... trots att objektivet skickades till Tyskland för reparation.... Har du dessutom en drulleförsäkring så kanske du kan få ut lite av den.....
 
Jag har en nikon D5100 kamera med ett objektiv som följde med vid köp för ett antal år sedan som duger fint till mig.
Tyvärr så halkade jag och tappade kameran och ngn liten plastbit i fästet på objektivet gick sönder så det går inte att fästa på kameran :(
Någon som har en aning om man kan lämna in eller är det bara att köpa nytt?
Det är nog billigare att köpa ett nytt om det är ett basic objektiv. Det finns bra billiga.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 056
Senast: Magiana
·
Kropp & Själ De flesta här vet ju om min historia, depressioner och ångestproblem sen minst 17 år tillbaka. Har senaste åren ändå haft bra perioder...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 561
Senast: MissFideli
·
IT & mobiler Vet att det finns många duktiga fotografer här, så jag undrar om man kan få lite råd om objektiv? Jag har en Nikon D5100 med ett 18-55...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: via
·
IT & mobiler Jag har en Nikon D40 (ca 3 år gammal) som jag har varit extremt nöjd med. Har till den ett 55-200 objektiv som bara är :love:! MEN...
Svar
9
· Visningar
1 478
Senast: Mononoke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp