Laga mat med alkohol

Men hur kan det ens bli en grej? Du fick en ingrediens du inte gillar, kan du inte bara utesluta den? Sånt händer, och är mer något att rycka på axlarna åt än att göra stor affär av. Möjligen då vad du ska ersätta vinet med - i princip vilken syra som helst funkar. Pressad citron. En skvätt vinäger i vatten. Eller vad du nu har hemma.

När det gäller själva alkoholen så har jag respekt för att du har fobi för den, men man kan ju inte kräva att en matkasse tar hänsyn till möjliga fobier hos kunderna, hur ska de kunna veta?
Givetvis kan de inte veta men som kund får man aldrig valet att tacka nej då recepten presenteras så sent.
 
Jag äter aldrig mat med vin i, jag ogillar smaken något helt extremt. Hur lite det än är så tycker jag att det förstör rätten.Jag har aldrig tyckt att det är något problem att ersätta det med mer vatten eller buljong, så det skulle jag absolut göra i detta fall.
 
Givetvis kan de inte veta men som kund får man aldrig valet att tacka nej då recepten presenteras så sent.

Men så är det ju alltid när en beställer matkasse? Det är ju hela grejen, att man köper hela konceptet utan att sortera ut något. Annars är det ju bara att shoppa själv och hämta (det gör jag).

Har slutat med matkasse eftersom jag tyckte många recept innehöll ingredienser jag inte direkt gillar.
 
Givetvis kan de inte veta men som kund får man aldrig valet att tacka nej då recepten presenteras så sent.
Har inte med ursprungsfrågan att göra, men jag har också matkasse från Ica och jag kan se recepten mer än två veckor i förväg. Då hinner man avboka om man vill. Väntar man på mailet är det för sent, men går man inte på Icas hemsida och väljer matkassen och sedan veckomenyer kan man se minst två veckor framåt (inte just nu dock eftersom de ska ha juluppehåll de två närmsta veckorna).
 

Liknande trådar

Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 243
Senast: hastflicka
·
Mat Jag blir så förvirrad. Hoppas att Buke kan ge mig klarhet. Vad är egentligen den där processade maten man ska undvika om man vill vara...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 194
Senast: Askvind
·
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 654
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 169
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp