Låga mobilkostnader

SaraXX

Trådstartare
Jag planerar att byta ena barnets kontantkort till ett abonnemang. Eftersom jag vill hålla nere våra kostnader för allehanda prenumerationer och teknik funderar jag på att i samma veva byta mitt Teliaabonnemang också, men är lite nojig för att det bara ska krångla.

Jag har tittat lite på Halebop och Hallon. Jag klarar mig gott på 2GB surf per månad nu, eftersom det oftast finns wifi där jag är.

Ni som försöker hålla kostnaderna för mobiltelefoni nere, vad har ni och hur funkar det?
 
Jag har använt Hallon och varit nöjd. Vimla är också billigt :) Har Halebop nu och är väldigt nöjd. När mitt abonnemang går ut i oktober så kommer jag dock byta till ett ännu billigare bolag :)
 
Jag kör på Vimla. Har studentrabatt dock, så får mycket för liten peng. Bytte också från kontantkort på sönerna till abonnemang hos vimla.
Jag är helnöjd. Aldrig krånglat och täckningen är bra (går på telenor). Väldigt bra priser även utan studentrabatten :D
 
Vi har Fello på alla numer som använder Telias nät (precis som exempelvis Halebop). Krångelfriare har jag aldrig varit med om. Har också haft högre surf till samma kostnad för de under 18 år.

3GB för 95 kronor per månad för de under 18.

Nu får man halva priset de två första månaderna och 50GB extra i startpottsurf såg jag.
 
Fello!
Jag avråder starkt från Hallon!!
Hallon saknar kundsupport på telefon och får du strul kan du glömma att få hjälp. De svarar varken på mail eller chatt och man får bara svar från en robbot undertecknat med olika namn.
Det funkade super med Hallon tills jag skulle uppdatera autogirot med nytt kort. Då kunde de plötsligt inte dra betalningen för abbonemanget min son nyttjade men för mitt gick bra O_o
Det slutade med över en månad av mail, avstängt abonnemang och rädsla för att ärendet skulle gå till inkasso. Jag avslutade abonnemangen och gjorde mig beredd på att betala via inkasso när tillslut en människa på Hallon verkligen mailade tillbaka och strök problemet.
Efter att jag avslutade abonnemangen så fortsatte Hallon att dra pengar från mitt konto trots att man betalar i förväg för kommande månad och mitt nummer var flyttat sen länge. Det blev ny runda på mail under en tid och några pengar tillbaka fick jag inte.

Jag rekomenderar att läsa kundomdömmerna på Hallon innan man tecknar ett abonnemang. Abonnemanget må vara billigt men det kan bli dyrt i längden. Verkar vanligt hos dem.

Fello har suvurän kundsuport och svarar direkt. Prisnivån ligger på ca samma som Hallon och studentrabatt finns till kidsen.
 
Jag planerar att byta ena barnets kontantkort till ett abonnemang. Eftersom jag vill hålla nere våra kostnader för allehanda prenumerationer och teknik funderar jag på att i samma veva byta mitt Teliaabonnemang också, men är lite nojig för att det bara ska krångla.

Jag har tittat lite på Halebop och Hallon. Jag klarar mig gott på 2GB surf per månad nu, eftersom det oftast finns wifi där jag är.

Ni som försöker hålla kostnaderna för mobiltelefoni nere, vad har ni och hur funkar det?
Jag har Fello. Praktiskt har allt fungerat bra med kundtjänstkontakter osv.

Något jag inte insåg innan är att det bara är data som går i 4G, medan samtalen begränsas till 2/3G. Pga. dåligt läge med masterna hemma så betyder det att jag får leva med lite dålig mottagning. (vilket jag hade redan innan, lågprioriterat område med mobilovänlig terräng)
Tror dock det är något som de flesta inte märker av på andra platser, enda ställen jag inte kunnat ringa är ute på skogsvägar o.dyl. där jag ändå inte väntar mig full täckning.
 
Jag skulle också rekommendera att kolla olika familjelösningar och om ni kan samla ex internet och alla mobilabonemang på samma företag och därmed få billigare totalsumma. Jag har Telia på båda och fick mer surf och billigare Internet under ett år för att jag var "merkund" eller vad det kallas.
 
Jag har Halebop och är jättenöjd :). Haft i många år, med ett uppehåll då jag provade Hallon för det låga prisets skull, men fy nej. Jag hade aldrig täckning.

Jag betalar 99:- i månaden för 2 GB surf, 50 samtal och 500 sms. Jag har aldrig använt slut på nåt av det, egentligen hade jag kunnat ha mindre, men det finns väl inte? Jag pluggar på Komvux nu iofs, får man studentrabatt då?
 
Jag har Telenor till mig själv och barnen, och min mamma. De har riktigt bra familjeabbonemang och väldigt hjälpsam kundtjänst. Vi har alla obegränsad surf vilket är toppen när vi tex åker bil med killens barn som inte har obegränsad surf, för då kan jag dela från min mobil och alla är nöjda och glada.
Även mitt 4g-bredband ingår i abonnemanget.
 
Jag har Halebop och har haft sen jag först skaffade abonnemang. Hur nöjd som helst. Bra täckning (Telias nät), alltid trevlig support (ingen telefonsupport, men svarar snabbt via mail och chatt) och de enstaka gånger de har ringt mig är det för att erbjuda ett annat abonnemang som blir billigare för mig då jag ändrat mina vanor (ofta surfat mer på mobilnätet och därmed betalat för extra surf).
 
Vi kör vimla inom familjen, om man tipsar om vimla får den som tipsar 10 kr rabatt i månaden och den som tar tipset och tecknar abonnemang får 10 kr rabatt. Rabatten gäller obegränsad tid!
Vimla har fungerat jättebra för oss.
Telenorsnät, men jag det är på få ställen ( i lappmarkerna) som jag märker av en plopp sämre än Telia.
 
Jag planerar att byta ena barnets kontantkort till ett abonnemang. Eftersom jag vill hålla nere våra kostnader för allehanda prenumerationer och teknik funderar jag på att i samma veva byta mitt Teliaabonnemang också, men är lite nojig för att det bara ska krångla.

Jag har tittat lite på Halebop och Hallon. Jag klarar mig gott på 2GB surf per månad nu, eftersom det oftast finns wifi där jag är.

Ni som försöker hålla kostnaderna för mobiltelefoni nere, vad har ni och hur funkar det?
Jag och ungarna har Vimla. Det kan strula om man åker utomlands (i USA var det helt hopplöst) men annars har det funkat utmärkt 👍
 
Har halebop sen 'hundra år tillbaka' och är fantastiskt nöjd!
Täckning överallt vilket är det viktiga för mej.

Kompisen har Hallon. Jättebilligt. Men har ingen täckning😎 så blir ju ännu billigare för hon kan ju inte använda telefonen som det är tänkt 🙄
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp