Laga reva i täcke

Görel

Trådstartare
Moderator
Hur skulle ni laga den här revan?
 

Bifogade filer

  • 9838221C-3CDA-4941-8022-C18F6DFB0D20.jpeg
    9838221C-3CDA-4941-8022-C18F6DFB0D20.jpeg
    274,9 KB · Visningar: 150
Hur får ni in lappen under, petar ni in den genom hålet? Det är alltså ett fyllt täcke som fått revan.
 
Jag sätter också lapp (om det följt med täcket) eller silvertejp på insidan och jag pillar in det genom hålet. Är det en häst som "belastar" täcket mycket klistrar jag en lapp eller tejp också på utsidan. Mindre hål har lyckats hyfsat bra med att täcka med silikon över lappen/tejpen (som sitter under tyget)
 
Jag har också använt samma metod, pillar in en bit silvertejp eller tyg under och gummilim på. Är det inte en flik utan bara en liten reva sätter jag på lim bara.
 
Jag hade sytt för hand och sätt en lapp över eller bara limmat det jag sytt så de blir tätt.
 
Jag hade satt på en liten bit klistrig bävernylon bara, vet inte om det är BÄSTA sättet men funkar bra på smårevor för mig :)
 
Lagar med såna lappar man har till gummislang :) Sitter som berget och helt vattentätt :)
 

Bifogade filer

  • 0B0E1A6F-28D2-4695-8A94-92A89FC059C5.jpeg
    0B0E1A6F-28D2-4695-8A94-92A89FC059C5.jpeg
    9,6 KB · Visningar: 62
Brukar laga alla revor med Horsewares täckeslim.
Små bara limma på revan, pressa och låta stå ett dygn.
Stora revor limmar jag en täckestygbit under yttermaterialet och sen limmar ihop revan. Håller kanon! Aldrig behövt sy, om inte täcket spruckit i själva sömmarna.
 
Brukar laga alla revor med Horsewares täckeslim.
Små bara limma på revan, pressa och låta stå ett dygn.
Stora revor limmar jag en täckestygbit under yttermaterialet och sen limmar ihop revan. Håller kanon! Aldrig behövt sy, om inte täcket spruckit i själva sömmarna.

Jag har också använt det, sen tänkte jag att det måste ju finnas nåt liknande som inte är specifikt till hästprylar (=dyrt), och hittade silikonlimmet.
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som lagat utetäcke med gott resultat? Hur? Har för några v sedan köpt nytt täcke till häst. Valde att betala lite mer än...
Svar
19
· Visningar
1 169
Senast: skiesabove
·
Utrustning Skulle behöva laga ettbarnspolitiken täcken, var hittar jag de bästa laglapparna? Verkar smidigt att bara klistra på en lapp över hålen...
Svar
1
· Visningar
344
  • Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson och hästen Vroom de la Pomme Z var felfria och hade bäst tid i omhoppningen under världscupen i Leipzig. Då rev...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Gunnar
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 174
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp