lägga till häst i tdb

kristin

Trådstartare
Min ponny är inte registrerad i tdb och han är okänd rakt igenom allt, mor, far, ras. Men han är med i welshponny förbundet, ska jag registrera han som welsh eller okänd ras?
 
Min ponny är inte registrerad i tdb och han är okänd rakt igenom allt, mor, far, ras. Men han är med i welshponny förbundet, ska jag registrera han som welsh eller okänd ras?

Vad står det på hans pass, på framsidan? Står det verkligen Welsh om han är rakt igenom okänd?
För det brukar det normalt sett inte göra. Och är det fastslagit att allting är okänt, så bör han registreras som ras okänd.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: Bee
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: linlar1
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 912

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp