Lägger av på banan.

DeCloe

Trådstartare
Vet inte vart den här tråden passar men men..
Det är så här att jag har ett eng. fbl sto på 7 år som är lite egensinnig av sig. Hon är typiskt stoig och har bestämda åsikter om saker och ting.
Dressyr på bana har funkat utmärkt förut och hon har varit lyhörd och lyssnat bra på mina hjälper osv.
Men nu går det bara inte längre, trots att jag har varierat ridningen mycket (ridning i skogen minst 4 dagar i veckan osv.).
På banan lägger hon av och total-vägrar att gå fram för mina hjälper öht, går emot skänkeln genom sparkar osv.
Vet inte hur man ska få henne att återfå motivationen?! :crazy:
För tillfället rider jag henne bara i skogen och där är hon hur glad och positiv som helst, så hon kan ju inte ha ont någonstans för då borde hon ju hålla på på samma sätt i skogen.. Eller?
Vill ju kunna rida på banan också..:(
Några idéer?

Sv: Lägger av på banan.

Ha ha!:rofl:

Jag har ett fbl sto som är 9. I våras började hon helt plötsigt stegra sig när vi red ut. Ville inte gå hemifrån, backade ner i diket, reste sig och skenade hemåt. Samtidigt gick hon kanon i dressyren och hoppningen. En dag slutade hon med det och sen dess har det gått jättebra igen. Jag har ingen aning om vad det berodde på och det stör mig nåt fruktansvärt eftersm jag gärna vill analysera allt hit och dit. Jag har tyvärr inget bra tips som du inte har nämnt själv.

SaraXX

..eller så vill hon inte vara på banan. Olika hästar gillar olika saker. Jag är bra i svenska fast jag ogillar matematik och du kanske är tvärtom, bara för att vi är av samma "släkte" så behöver vi inte gilla samma saker. Alla fullblod behöver inte gilla att springa fortast möjligt ;) förstår du vart ja vill komma?

Ja det var ju bara "ironiskt" av mej. Gjorde en: ;) efter.. ;)
Naturligtvis fattar väl jag med att alla hästar är individer.
Vill bara tillägga att efter två veckors vilande från banan så gick hon idag super! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 191
Senast: Nota
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 920
Senast: lirco11
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 032
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 611
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka