Bukefalos 25 år!

Laghoppningsfundering...

Bellapops

Trådstartare
Jag vet att distrikten har olika regler men är det någon som vet...
Vi rider fyra, en junior i div. II. Är det tillåtet att låta junioren hoppa vanliga höjden och en senior hoppar de nedsänkta hindren.
I bestämmelserna står det att om man är fyra måste en vara junior. Senare står det att om laget består av fyra ryttare måste en hoppa med nedsänkta hinder. Inte att junioren måste...

Vad gäller nån som vet? :confused:

X

Xenox

junioren ska hoppa lägre.
om man har två juniorer så får en hoppa lägre den andra på den vanliga höjden.
har jag för mig :confused:
rider fortfarande ponny nämligen :)

O

Oscar

Hej!

Ja, det är som Xenox säger. Junioren hoppar lägre hinder, man kan inte välja så att junioren hoppar på vanlig höjd och en senior hoppar på lägre hinder.

K

Krokodilen

Hej
Det där blev väl ändring förra året.
Det ska vara en junior med om man är fyra stycken men vem som hoppar den lägsta höjden tror jag inte spelar någon roll. Men detta gäller bara div 2 har jag för mig
Vi red så förra året att vår junior hoppa 1.10 och en av seniorerna 1.00
PM:a Domaren hon kan säkert det

Det är distrikten som anordnar div 3 och 2, så de är ofta oplika regeler i olika distrikt. kolla med ditt distrikt om vad som gäller vid er.
brukar finnas sådanna regler på hemsidan.

Liknande trådar

• Artikel
Dagbok Då har jag träffat killens far. Han väckte den sovande västgöten i mig, vet killen brukar säga att han gillar min dialekt då jag bryter...
Svar
0
· Visningar
726
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
7 222
Övr.Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
2 745
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
12 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vinterskor
  • Adventskalendertråden 2021
  • Julkalendern 2021 - En hederlig jul med Knyckerts!

Hund, Katt, Andra Djur

• Vad hände med doodlarna?
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat

Omröstningar

• Vackra vinterord