Lagning av hästprylar

DarkInNight

Trådstartare
Jag har sett att det börjar bli vanligare igen att man lämnar in trasiga grejer för lagning eller att laga dem själv.
Det är en utveckling jag gillar, som en motpol till den slit och släng - mentalitet som varit och fortfarande är.

Kan vi inte ha en tråd där vi diskuterar kring detta och även visar exempel :)
 
DSC_5588.JPG


Jag kan börja med mina stigläder.
Det är ett par slitna Childeric i kalvskinn och nylonkärna. Galet mjuka och härliga men kanterna har nötts sönder.

Tror ni att det går att åtgärda?
 
Ingen expert över huvudtaget, men det där ser svårlagat ut.
Ja, vid närmare eftertanke så känns det som att en lagning inte skulle bli så bra .
Får se till att det går att ha stigläderna under kåpan på nästa sadel så att de inte syns 😄
 
Ja, vid närmare eftertanke så känns det som att en lagning inte skulle bli så bra .
Får se till att det går att ha stigläderna under kåpan på nästa sadel så att de inte syns 😄
Just stigläder får man vara lite försiktig med, det är inte speciellt ovanligt att de går av. Det kanske främst är de som är gjorda av enbart läder iofs. :)
 
Just stigläder får man vara lite försiktig med, det är inte speciellt ovanligt att de går av. Det kanske främst är de som är gjorda av enbart läder iofs. :)
Jag är inte så orolig över att dessa skulle gå av :) nylonkärnan är hel, men det är ytskiktet i kalvskinn som blivit slitet.
 

Liknande trådar

Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: Roheryn
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 631
Senast: Pilot
·
Utrustning Kan vi inte ha en bettråd där vi kan diskutera olika bett? Jag tycker det är kul med olika bett och deras inverkan och gillar att testa...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 891
Senast: Gimlan
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 223
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp