Lagom storlek på paddock ?

F

FridaW

kan börja med att säga att jag inte visste vart jag skulle lägga denna tråden.

Iallafall så ska vi bygga paddock här hemma nu och jag undrar lite vad som är lagom storlek..? Jag vill kunna både hoppa och rida dressyr i paddocken och även löshoppa. Det finns möjlighet att dela av ifall man nu skulle vilja ha mindre någon gång, men det är ju såklart bäst att kunna använda den som den är till allt.

Så vad tycker ni ?
 
Sv: Lagom storlek på paddock ?

vi har 25*40 på tanke på hoppningen
 
Sv: Lagom storlek på paddock ?

Gör den lite bredare än vanligt, så blir det väl lättare med hoppningen...
 
Sv: Lagom storlek på paddock ?

*LÅNAR TRÅD LITE*

Kan man ha en paddock som är 30*40 eller blir det för fyrkantigt ;)?
 
Sv: Lagom storlek på paddock ?

Klart man kan, låter bra tycker jag. Man kan ju ha något litet märke 10 meter in på ena sidan så man ser var 20*40 är om man vill rida dressyrprogram.
 
Sv: Lagom storlek på paddock ?

jag skulle göra den så stor som jag hade råd till och möjlighet att avsätta mark till...

tänk på dränering och ett bra material är A o O till en lång livslängd på banan...
sen så är ju materialval till banan åxå lite knivig.... skillnad på ett bra underlag att hoppa på och ett bra underlag att dressyrträna på....

min dröm bana är 30x60....:love:
 
Sv: Lagom storlek på paddock ?

Bygg så stor du själv känner att du vill ha den.

Tänk bara på att den ska vara "lagom" stor om du ex ska löshoppa, annars blir det massa extra material som behövs.
Samt om du vill rida dressyr (träna program) så bör du ju kunna ha det utmärk 20*40 el 20*60

En stor bana är alltid bekvämare att rida i, men i en liten bana lär man sig att rida snäva svängar i hoppningen ;)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 396
Senast: Sirap
·
L
Ridning Jag har två o lika frågor så hoppas att det är okej att jag skriver dom i samma inlägg ❤️ Men det första som jag undrar är bara på ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 304
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 094
Senast: Snubbelfot
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 975
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp