Panamera

Trådstartare
Jag tänkte att det skulle vara roligt att köpa en flaska vin från sonens födelseår (2019) och lagra den tills dess att han är vuxen. Men sedan insåg jag att jag har exakt noll koll på det här med att lagra viner... Så jag behöver hjälp!

Vad ska man tänka på?

Vilken druva är bäst?

Har ni några specifika tips?

Är det kanske för tidigt att köpa förra årets viner nu? Jag tänker att passande viner kanske inte ens kommit ut ännu?

Tillgång till vinkällare finns där flaskan kan ligga tills det är dags att ge den till sonen.

Hoppas att det finns några kunniga som kan hjälpa mig.
 
Jag tänkte att det skulle vara roligt att köpa en flaska vin från sonens födelseår (2019) och lagra den tills dess att han är vuxen. Men sedan insåg jag att jag har exakt noll koll på det här med att lagra viner... Så jag behöver hjälp!

Vad ska man tänka på?

Vilken druva är bäst?

Har ni några specifika tips?

Är det kanske för tidigt att köpa förra årets viner nu? Jag tänker att passande viner kanske inte ens kommit ut ännu?

Tillgång till vinkällare finns där flaskan kan ligga tills det är dags att ge den till sonen.

Hoppas att det finns några kunniga som kan hjälpa mig.
Fundera på att köpa fler kanske olika flaskor - att ha vid högtider under livet. Prata med dem på Systembolaget - dels om vin/sprit som går att lagra, dels om var/vilka hus som hade ett bra år 2019.

(https://www.systembolaget.se/fakta-och-nyheter/vin/argangstabell/)
 
I dag tillverkas de flesta viner med avsikt att konsumeras innom 5 ar, sa om man sparar i manga ar maste man valja ett vin som ar gjort for det.

Hur man lagrar vin lange

/Hastflicka som oppnade en 10-arig vinflaska och hittade vinager.:cautious:/

Åh vad surt för dig!
Ska absolut försöka köpa rätt sorts vin. Annars faller ju hela grejen med att ge sonen en fin gåva känner jag 😅

Tack för din viktiga poäng!
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 100
Senast: Mabuse
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 638
Senast: Jeps
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 561
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 797
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp