Lambada-auktionen - prisras!

S

salander

Jag var inte där i år, men jag kollade prislistan igår kväll. Massor av åringar såldes ju för 5000:-?! Medelpriset var väl cirka en tredjedel av förra årets medelpris?
Vadan detta ras? Så dåliga kan väl inte så många åringar ha varit?
Någon som var där och har några funderingar kring detta?
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Jag var inte där men det är prisras överallt. Till och med Keeneland. Där var priserna halverade jämfört med förra året.:eek:

Ändringen av tidpunkten från att vara på Derbyhelgen kan knappast ha hjälpt heller.
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Dåliga tider gör så att det är köparens maknad.
Det är nog nu man kan göra ett klipp ?

Hej från hambo
 
Senast ändrad:
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Speciellt på halvblodsföl. Fölauktionen på Flyinge lär ha varit en katastrof. Och dom ungarna är inte klara än på massor av år så där kan man säkert göra klippet. Fullbloden ska var klara att löpa inom ett år och svåra att sälja vidare i alla fall. Men vet du vad folk betalar för såna där stora klumpar????

Nej, får lov att köpa ett par kängor med stålhättor och några halvblodsföl så blir man rik om en fem-sex år!:devil:
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Jag var där med två åringar, för att sälja.

Några av åringarna var riktigt fina, men de flesta tunna och dåligt förberedda. Men det är min uppfattning.

Där var förhållandevis lite folk, få tränare var där och ännu färre la bud.

I ringen var det tryckt stämmning. Det kom ej igång någon riktig budgivning. Sten hade ett par fina som gick åter till honom, men det var ju problem med några av de välstammade att de ej var färdigregistrerade. Tror att det var till nackdel.

Hoppas på ny auktion på Lambada nästa år, och att köpintresset då väckts!
 
Senast ändrad:
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Det är i SEK...

Även dräktiga ston gick för 5000 kr...

Lägsta köpet var nog 4000 kr, om jag minns rätt.
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

*knapplån*

Nu är dessutom hela stuteri Lambada satt till försäljning, ston, hingstar, föl.....
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Det är i SEK...

Även dräktiga ston gick för 5000 kr...

Lägsta köpet var nog 4000 kr, om jag minns rätt.

Jesus, och vi klagar på priserna på halvblodsfölen (jag tror inte jag är fel ute om 40000 är rätt normalt)..

Följdfråga: Har någonstans hört att priserna på betäckning med "heta" fullblodshingstar är gigantiska och därmed också höga priser på välstammade fullblodsföl? Stämmer alltså inte det? Eller är denna auktion inte i den divisionen?
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Det stämmer, utomlands. Fam. Sundström fick ju nyligen ca 5millar för sin åring i Deauville
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

På Keeneland är dom deprimerade för första dagen gick den dyraste för bara $950.000. Andra dagen var det ett par tre som gick över en mille $ men det räknas fortfarande som ett dåligt år.:cool:

Vi speiar inte i riktigt samma division.:crazy:
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Det är det ju.. :crazy:
Att kalla ALLA andra hästar för klumpiga och dumma är verkligen fördomsfullt och tyder inte på någon direkt intelligens.
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

*knapplån*

Nu är dessutom hela stuteri Lambada satt till försäljning, ston, hingstar, föl.....

Oj då kan man nog göra fynd:eek: För mer än tjugo år sen såldes det ut en massa hästar från ett annat stuteri och få fick man avelsston med bra stam samt även föl för cirka 5.000. Ingen ökning direkt vad gäller priser:cool: Undrar om det inte var liknande dåliga tider då, även på åringsauktionen innan.

Jag gjorde sammantaget sen bra vinst på dem jag köpte:angel:

Sällan jag gör bra affärer men det var väl undantaget:angel:
 
Sv: Lambada-auktionen - prisras!

Konkurs för Lambada?
Vet du möjligen var man kan hitta mer info om hästarna som är till salu?


*knapplån*

Nu är dessutom hela stuteri Lambada satt till försäljning, ston, hingstar, föl.....
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 020
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Det är lite så det känns nu. Hästen hade en hovböld för några veckor sedan och det har varit mycket pyssel kring det. Ponnyn är 27år och...
Svar
4
· Visningar
654
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 197
Senast: skiesabove
·
Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
1 017
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp