Lämna tillbaka foderhäst

Hovis

Trådstartare
Jag har sedan 7 månader tillbaka varit fodervärd på en jättefin Frieser, men då ägarna är väldigt knepiga och opålitliga så har jag sagt upp fodervärdsavtalet. Jag ska låta besiktiga honom innan jag lämnar tillbaka honom nästa helg men funderar på att ta med ett intyg som de får skriva under så att de inte kan komma med falska anklagelser i efterhand. Någon som har några tips på hur det kan se ut?
Mvh Frida
 
Jag undrar också vad det är för intyg som du tänker dig att de ska skriva under? Om det på något sätt gäller hästens skick vid återlämnandet så hade jag definitivt inte skrivit under något som syftar till att frånta mig (som hästägare) de ev rättigheter som vi tidigare kommit överens om/står i kontraktet. Jag hade iofs inte heller nöjt mig med en besiktning som fodervärden beställt, utan gjort en egen besiktning med en veterinär som jag valt.
 
Falska anklagelser kan man alltid komma med ändå vare sig man har intyg eller ej. Kopia på veterinärbesiktningen finns ju.

Jag skulle be ägarna vara med vid veterinärbesiktningen istället.

Tråkigt när man hamnar i sådana lägen. Lycka till
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Övr. Barn Skäms nästan för att skriva här då jag ännu en gång gått på sambons lovord och blivit besviken och lurad igen. 🥺 Han har ett jobb som...
Svar
15
· Visningar
3 753
Senast: Angel
·
Relationer Hej! Jag skriver under nytt konto för att slippa bli igenkänd. Jag har varit tillsammans med samma man i närmare 30 år och har under...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
19 807
Senast: Tufs
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 270

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp