Lämnat relation som var präglad av våld

Först polisanmälan, därefter föreslår jag att du kontaktar någon för samtalsstöd. Många kvinnojourer kan erbjuda det, man kan också ansöka om stöd hos socialtjänsten.
Polisanmälan känns just nu otänkbart.
Men samtalsstöd kanske är bra.
Har så litet nätverk med och det är tungt att börja bygga upp allt själv igen

Börja med samtalsstöd. Om du har bevisning (dagbok, bilder på skador, berättat för en vän via text osv) så spara det. Även om det nu känns som du inte någonsin kommer orka anmäla och vill rensa allt som har med det förflutna att göra, så kan det ändras. Så spara ev bevisning.

Och heja dig som tagit dig därifrån!

Hur går man vidare? Satt på bar backe med hans skulder, tagna i mitt namn. Förutom det emotionella så är det praktiska tungt med. Fler som gått igenom liknande?
Så modigt av dig! Det kommer vara jobbigt och tufft nu men vara värt det flera gånger om!

Börja med det mest basala. Har du någon du kan prata med, någon familjemedlem eller vän? Därefter prioritera tak över huvudet, mat och sömn i den mån de sistnämnda går. Försök hitta någon förströelse, träning, film eller något annat som får livet att kännas som vanligt.

Kontakt med kvinnojour är klokt. De vet exakt vad du går igenom och vara ett gott stöd och ha massa råd att ge.

Spara dokumentation och allt annat som kan vara värt att ha, även om det inte känns så just nu.

Så modigt av dig! Det kommer vara jobbigt och tufft nu men vara värt det flera gånger om!

Börja med det mest basala. Har du någon du kan prata med, någon familjemedlem eller vän? Därefter prioritera tak över huvudet, mat och sömn i den mån de sistnämnda går. Försök hitta någon förströelse, träning, film eller något annat som får livet att kännas som vanligt.

Kontakt med kvinnojour är klokt. De vet exakt vad du går igenom och vara ett gott stöd och ha massa råd att ge.

Spara dokumentation och allt annat som kan vara värt att ha, även om det inte känns så just nu.
Väldigt få. Är rätt ensam av mig och relationen har inte gjort det bättre. Lever för mina barn. De är värda en trygg fin framtid.

Liknande trådar

• Efter relation
  • Behovet/Viljan av att kontrollera sin partner och att sluta
  • Jag och min far
  • Separation

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat